Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Hjälp mig att välja kläder till dejt!

Är han en riktig gentleman kommer han uppskatta din klädsel oavsett vad du bär

Vill du känna dig komfortabel ta klänningen 

• Anonym (?)
    Anonym (Velig) skrev 2025-10-07 09:10:05 följande:
    Tack, du har rätt... Är mer att jag vill känna mig rätt klädd för stället vi är på. Därför tror jag att lång kjol är ett säkrare kort än kort, men det kanske det inte är?
    Några grunder som kan vara bra att känna till
    Totalen viktigare en enstaka detaljer
    Diskret bättre än vulgärt
    Less is more

Undvik massor med hud
    Se till att det hänger ihop, Oputsade slitna stövlar förstör mer än en dyr handsväska tillför
    Det är inte priset som avgör
  • Anonym (?)
    Anonym (Velig) skrev 2025-10-07 09:12:10 följande:
    Lång blåblommog klänning av mycket fin kvalitet. Dock lite somrig.

Kjolar av varierande längd och kvalitet, i neutrala färger. 

Äger inte många blusar, trivs inte så bra i blus.

Diverse toppar...
    Om du tar en kort kjol så ingen djup urringning bak eller fram
    Om du tar en lång kjol kan du ha mer urringning och/eller bara axlar
  • Anonym (?)
    Anonym (Velig) skrev 2025-10-07 09:42:40 följande:
    Jag är frusen av mig. Funderar därför på en tajt baraxlad stickad topp och en vid lång kjol till... Funderar på om jag kan ta stickad kjol eller om det blir för nedklätt. Svarta stövlar till, svart bälte...
    Stickat är inte det viktig. Utan passform, hud, stil, färg,
  • Anonym (?)
    Mandel skrev 2025-10-07 10:26:41 följande:

Om ni kommit så långt att ni ska på dejt ska man väl ändå kunna fråga hur dejten är tänkt så att man har passande klädsel.
    Trodde man bestämde tillsammans vad man ska göra alternativt att en bestämmer, men att den då ger en tydlig instruktion till den andre om tid, plats, aktivitet, fika/mat och nivå på matstället osv.
    Om man ska ses vid en viss plats innan, om man blir upphämtad osv.

Kan väl inte vara svårt att bara fråga vad som är tänkt?

Har du inte lärt dig det på FL. Folk kan stoppa kroppsdelar i varandra men inte höra av sig och fråga om triviala saker
  • Anonym (?)
    Anonym (Velig) skrev 2025-10-07 10:53:37 följande:
    Tack, jättefina råd 🙂

Jag tänker mig någonting som jag skulle ha klätt mig i även för en middag ute med kompisar. Brukar sminka mig, men inte med massor av contouring osv. Inga lösögonfransar och så.

Känner att jag graviterar mot ljusa neutrala färger, enkel men perfekt gjord frisyr, naturlig sminkning och ganska ordentligt täckt hud. Med andra ord så som jag ofta annars ser ut en kväll på stan.

Tror ni det skulle fungera även på en lite finare restaurang?
    Är det en klassik middag på en fin restaurang undvik byxor.

Om du tar byxor kommer ingen sparka ut dig, det är fler kvinnliga gäster där med byxor,  han kommer säkert uppskatta din klädsel. Men, vill du imponera på en sann gentleman så bevis att du förstår att klä dig för tillfället.
  • Anonym (?)
    Anonym (Velig) skrev 2025-10-07 10:54:15 följande:

Tänker mig stövlar oavsett vart vi ska, pga vädret.

Se till att de är putsade och i bra skick
  • Anonym (?)
    Anonym (Velig) skrev 2025-10-07 11:08:40 följande:
    Ja... Hade jag vetat säkert att vi ska gå på en finare restaurang så hade jag valt en cremefärgad, knälång motsvarighet till "lilla svarta" och en spetsbolero. Pumps.

... Men kanske fungerar även stövlar om jag har lång kjol till, tänker jag..?
    Lång kjol/kläning och stövlar blir bra.
Svar på tråden Hjälp mig att välja kläder till dejt!