Inlägg från: Rumpetrollet |Visa alla inlägg
  • Rumpetrollet

BIM november 2025

Hej! Här är tråden för alla som försöker få barn och har BIM i november. 

Skriv gärna en kort presentation om dig själv och lägg in dig på listan med beräknat BIM-datum. 

Lycka till och håller tummarna för många plus! ❤️

• Svar på tråden BIM november 2025
  • Rumpetrollet

Välkommen till novembertråden!
    Här får och ger vi stöd och pepp till varandra i denna tuffa, spännande, sårbara processen att försöka skaffa barn. 

Jag och min man försöker få ett syskon till vårat barn. För oss har det varit en lång och tuff process hittils med tre graviditeter som har gått åt skogen över en period på 2,5 år. Vi fortsätter att försöka men har också börjat fundera på IVF. Men inte i november i alla fall, så vi håller tummarna för att plus som sen vill bli ett barn. 

2/11 - Rumpetrollet

• Rumpetrollet
    Zozoi skrev 2025-10-07 19:13:32 följande:

Hej! Jag hänger gärna med här inne också ❤️

Har försökt i över 2 år med att bli gravida med syskon, inte ett enda plus under denna tiden. Har gjort fertilitetsundersökning som inte visar något avvikande direkt förutom att jag eventuellt har svag/oregelbunden/utebliven ägglossning. Har därför fått letrozol utskrivet för att stimulera ägglossning, detta är mitt andra försök sedan start av letrozol.

2/11 - Rumpetrollet
    4/11 - Zozoi

Det är verkligen tufft det här med att försöka länge! Hoppas ändå oddsen har förbättrats nu när du tar Letrozol.
    Har du något knep för att inte tänka på det här typ varje dag? Jag börjar bli så less på att det får uppta så mycket tanketid. Jag förstår ju att det kanske bara får var såhär när man vill något så mycket, men tiden går också så långsamt när man tänker på det så ofta. Man vill ju bara vidare.
  • Rumpetrollet
    Zozoi skrev 2025-10-08 11:20:04 följande:

Jag har tyvärr inga som helst tips för att inte tänka på detta varje dag. Jag är i samma sits. Detta tar upp mycket av min tankeverksamhet tyvärr och det tär på en. Fan vad tufft det är. Det är tur ändå att man ändå vissa dagar får upp hoppet igen annars vore ju allt nattsvart. 

Jag hoppas verkligen att det är våran tur nu snart! Jag tror på oss 🤞❤️

Haha men skönt med igenkänning i alla fall! What to do liksom.
    Ja verkligen tufft är det. Jag håller också alla tummar jag har för oss 🤞
  • Rumpetrollet
    Zozoi skrev 2025-10-13 14:48:04 följande:

Välkomna alla som hittat hit senaste dagarna! 🌸

Jag är just nu på cykeldag 8 och har igår precis avslutat min letrozolkur. Jag tänker att jag börjar testa med ägglossningstest tidigast cykeldag 10 med clearblue advanced. Hoppas så att få ett tydligt svar denna månad på när ägglossning är på gång/sker.

Vart är ni just nu i cykeln? Önskar oss alla lycka till här inne och att november är vår månad ❤️

Spännande! Jag är också på cykeldag 8 idag. Tänkte nog också börja testa på onsdag eller torsdag. Jag använder "vanliga" tester och laddar upp de i premom. Tycker att det funkar bra och att det är relativt lätt att se vart peak är. Skulle tro att ägglossning är runt måndag +/- 2 dagar. 

Ja hoppas du får tydligt svar! 
  • Rumpetrollet
    Tjej90sve skrev 2025-10-15 20:47:49 följande:

Vi hade plan att mysa varannan dag efter mensen tog slut men helt ärligt är inte upplagt för det ikväll. Vet aldrig min ägglossning och försöker nu ta test på ÄL hela tiden fram till nästa mens och även ta tempen så får vi se om jag lyckats hitta den denna månad. Tycker mig haft ÄL på sticka kanske 2 ggr på 7 månader. Men ändå händer inget, å man ser folk som skaffar barn efter barn.

Jag blev gravid så lätt när jag var yngre så har svårt att hantera detta väntande och tror det är fel på mig..sen äter jag sertralin som gör att sexlusten sällan finns där, så det känns som man jobbar i motvind. Trodde aldrig det skulle ta mer än 6 mån å bli gravid igen men tji fick jag

Nej det där med lust och produktionssex är inte en lätt kombo. Få saker som är så lustdödande som "måstesex" i alla fall när det börjar gå många månader. Förstår att det också känns segt när du inte ens vet när du har ägglossning. Helst ärligt så använder vi ägglossningstest framförallt för att minska på antalet produktionssex-tillfällen så att man kan hålla det så nära inpå ägglossningen som möjligt. Så det kanske ibland kan finnas lust till sex någon annan gång på månaden också. 
  • Rumpetrollet
    Tjej90sve skrev 2025-10-16 11:26:26 följande:

Ja de är ju så krystat haha. Å känns superviktigt att ha de så då blir de sån prestationsångest just då. Som tar bort lusten helt. Det är ju smart. Myset ska ju vara efter att man har lust! :)

Börjar ha slut ÄL-test. Så ska köpa hem en stor bunt med ÄL test igen så man har också kan testa på :)

När tror du att din ÄL är? Vi är ju nära i datum så hade varit kul å höra när du tror att du är fertil? 

Ja verkligen! 

Tror att jag nog har börjat gå in i det fertila fönstret. Brukar ha ägglossning runt cd 14-16, så slutet av helgen, början på nästa vecka typ. Men är igång och testar så vi får se. Jag brukar ändå få ganska tydligt utslag på LH-testen. 
    Hur går det för dig? Har du börjat se nåt på testen än? 
  • Rumpetrollet

Utslag på ägglossningstestet nu ikväll, så ägglossning typ imorgon antar jag. Håller tummarna för den här gången. Känns ialla fall mycket roligare att testa med ägglossningstest än med gravtest. Med ägglossningstesten får jag alla fall positiva resultat 🤣

• Rumpetrollet
    Tjej90sve skrev 2025-10-18 23:50:12 följande:

Jag fick äntligen en fast smiley på clearblue ÄL test!! Glad Första gången på 7 mån jag lyckats hitta dem via testning. Förut har den alltid blinkat bara.

Jag hoppas att allt p-piller är borta nu och kroppen har börjat återställa sig. Men var sjukt svårt å få till något då jag kände som press och jag p sambon har även varit i bråk under helgen så kärlekslivet blomstrar inte! men till slut gick det haha.

Hur gick det själv? :)

Så skönt att du lyckades pricka testen! Haha nej det är mycket som ska tajmas 😅

Fick också positivt igår kväll, så räknar med ägglossning närmsta dygnet. 
  • Rumpetrollet

Ja nåt sånt är det, helt rätt. 
    Vi försöker nog köra varje dag där närmast ägglossning. Så igår fick vi till det och ska absolut få till det ikväll också åtminstone. Eventuellt även imorgon ☺️ 

Hur tänker ni? 

Tjej90sve skrev 2025-10-19 18:23:33 följande:

vad kul! Men visst kan ägget släppa 24 -36 Tim efter positivt test?

Hur tänker du kring att ha s*x dessa dagar? Kör ni varje dag i 2 dagar eller varannan?

Svar på tråden BIM november 2025