Inlägg från: TvillingmammaVästgöte |Visa alla inlägg
  • TvillingmammaVästgöte

Man blir ju mörkrädd när man läser i  denna tråd. 
    Jag måste haft väldig tur med män.

Men en man som är generös , det tycker jag är attraktivt.
    Många män är snåla.
    Jag var en gång ute med en man som skulle bjuda mig på glass. Men glassen  var för dyr så han lämnade tillbaka den!!!

Det var inget annat fel på den mannen , vad jag kunde se.
    Men han hittade aldrig någon kvinna, förståeligt nog, 

• TvillingmammaVästgöte

Sen skall man inte dra på för mycket, kanske?

När jag var i tjugoårsåldern studerade jag i ett annat land. 

Jag simmade varje vecka på en privat simklubb. 

Där lärde jag känna en man som bjöd mig på date.

Ok, sa jag. 

Det började med middag på fin restaurang, mat, vin , han betalade allt. 

Sen var det konsert med Stevie Wonder , med superplatser längst fram.
    Sen ville han köra mig hem, men jag ville ta bussen. Då ropade han in en taxi och följde mig hem med taxi , 20 km, för att sen  ta taxi tillbaks till sin bil. 

Han var jättetrevlig, och snygg, men denna extrema generositet på en första date skrämde mig så mycket att jag inte svarade när han ringde efter det, jag sa till min värdfamilj att de skulle säga att jag inte var hemma. 

Så man kanske inte ska överdriva generositeten på första daten. Det tyckte jag var lite oseriöst. 

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (H) skrev 2025-10-10 12:07:46 följande:

Människo- och djurhatare. 

Ja det skulle verkligen vara oattraktivt . 

Förhoppningsvis en ovanlig typ av människa. 

• TvillingmammaVästgöte
    Mandel skrev 2025-10-10 13:14:54 följande:
    Skulle nog vilja säga att det är genomgående i omgivningen.
    De flesta kvinnor satsar och lägger tid på relationen, familjen och lite på sig själva medans män oftare lägger tiden på sig själva och sedan får familj och relation minimalt med tid.

Och det spelar ingen roll om männen är företagsledare eller har vanlig anställning 8-17 liksom.

Män som satsar på relationer är inte ute på marknaden?
    De bra männen som satsar på sin relation blir ofta upptagna innan 25. 

• TvillingmammaVästgöte
    Core skrev 2025-10-11 13:08:14 följande:

Okej då, jag förstår ändå svaren, eftersom TS formulerar att denne vill veta om den MEST oattraktiva egenskapen. Blir inte särskilt konstruktiv diskussion då

Jag tänkte som så , att jag tänkte vilken egenskap jag ogillade mest, baserat på att det ändå var en ganska normal människa i grunden. 

Därför sa jag att snålhet var den egenskap jag tyckte var oattraktiv .

Det innebär ju inte att jag skulle attraheras av en generös yxmördare för att ta ett exempel.

Håller med dig om att diskussionen inte blir så konstruktiv. 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Boo) skrev 2025-10-11 14:49:30 följande:
    Detta håller jag verkligen med om och har sett exempel på i verkligheten. En väninna till mig gifte sig som nittonåring och skiljde sig i mindre än tio år senare just för att mannen vägrade växa upp och lassade över allt ansvar på frun. "Men det har ju ALLTID varit så, hur ska jag helt plötsligt lära mig allt det där som min fru alltid har skött?". Och då hade min väninna ändå försökt få honom att lära sig i flera års tid. Sen blev hon äldre och började få barnlängtan, men insåg att hennes man, som knappt kunde använda en tvättmaskin, aldrig skulle klara av att bli pappa. Sen hävdar han att "skilsmässan kom som en blixt från klar himmel"...

Och det värsta är att jag ser så många människor här på fl som försvarar det här beteendet hos män. Ofta skyller de på att mannen måste ju ha någon funktionsnedsättning, och visst kan det vara så, men i såna fall är det väl extra viktigt att han får stöd så han kan leva någorlunda självständigt, och inte behöva förlita sig på att frun/flickvännen agerar mamma åt honom? Hur många kvinnor är lyckliga i en relation där mannen lever som ett barn och kvinnan förväntas ta allt ansvar? Och varför ska en man inte få ha ett jämställt förhållande bara för att han har en funktionsnedsättning, varför ska han behandlas som om han vore totalt hjälplös och inkapabel att lära sig nya saker?
    Det låter jättekonstigt, jag har aldrig träffat några sådana män. Som är så handikappade att de inte klarar att leva självständigt? Det är klart att det finns, men det måste vara en liten minoritet. 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Boo) skrev 2025-10-12 11:52:45 följande:
    Japp, dessa män är inte alls för korkade för att lära sig hur en tvättmaskin fungerar, de är tvärtom sluga nog att veta att om man låtsas som att man inte klarar av något så slipper man. Då får lilla frugan dra hela lasset hemma och mannen ska hyllas till skyarna, för "han försökte ju åtminstone". Och anklagar man honom för att vara lat finns det ju en skara människor som bestämt hävdar att lata män inte existerar 😁

Det är klart att det finns lata män, finns även lata kvinnor.
    I ett parförhållande bör man ju dela upp arbetsuppgifterna.
    Om man inte kan komma överens om denna uppdelning bör man kanske fundera på om man skall bo tillsammans? 

Kommer man inte överens om arbetsfördelningen antar jag att man inte kommer överens i övrigt heller?

Svar på tråden Mest oattraktiva egenskapen hos en man