Borde jag ge bort en stor del av huset till honom?
glasögon43 skrev 2025-10-09 17:50:45 följande:
Borde jag ge bort en stor del av huset till honom?Jag har försökt med diverse enligt mig logiska argument men kommer ingenvart:
- Det är ju mer rimligt att du får köpa den del av huset som du kan betala för
- Det är alltså bättre om vi bor billigare/sämre bara vi äger samma del?
- Tänk om det skulle skita sig, då kan jag inte bo kvar i huset med mina egna barn?
- Vi kan ju renovera och ändra möbler och inredning så att du känner dig helt hemma?
- Du kan få ha kvar ditt egna hus tomt (eller uthyrt) och bo gratis hos mig i flera år.
- Det är ju mer rimligt att du får köpa den del av huset som du kan betala för
- Det är alltså bättre om vi bor billigare/sämre bara vi äger samma del?
- Tänk om det skulle skita sig, då kan jag inte bo kvar i huset med mina egna barn?
- Vi kan ju renovera och ändra möbler och inredning så att du känner dig helt hemma?
- Du kan få ha kvar ditt egna hus tomt (eller uthyrt) och bo gratis hos mig i flera år.
Jag vill verkligen leva med denna man och tror på vår framtid. Men han är helt låst med att äga ca 50% av huset. Mannen öppnar för att "kompromissa" men att jag ens ska behöva gå in en förhandling exakt hur många miljoner mannen ska "få" av mitt hus känns helt befängt.
Han vill att du ska betala miljoner för nöjet att få bo tillsammans med honom. Och tröttnar någon av er på förhållandet så kan han ta pengarna du gett honom och dra.
Du måste inte förhandla. Du har rätt att bara säga nej.