• Svar på tråden Unga kvinnor bryr sig mindre om klimatet: ”Inte trendigt”
  • Anonym (J)

Korkat men väntat. Det kommer svänga tillbaka om några år igen. När vi fuckat upp klimatet ännu mer.

• Anonym (Serne)
    Anonym (J) skrev 2025-10-09 20:38:43 följande:

Korkat men väntat. Det kommer svänga tillbaka om några år igen. När vi fuckat upp klimatet ännu mer.

Hur skulle det vara korkat att unga går runt deprimerade med ångest istället för att arbeta?

Nix, detta är såklart mycket bättre och lovande för framtiden i alla avseenden. Även bättre för klimatet.
  • Anonym (A)
    Anonym (Serne) skrev 2025-10-09 21:15:02 följande:
    Hur skulle det vara korkat att unga går runt deprimerade med ångest istället för att arbeta?

Nix, detta är såklart mycket bättre och lovande för framtiden i alla avseenden. Även bättre för klimatet.
    Mycket sämre när klimatet är ännu sämre.
  • Anonym (J)
    Anonym (Serne) skrev 2025-10-09 21:15:02 följande:

Jag kan inte minnas att jag argumenterat unga att inte jobba och traska runt och vara deprimerade istället. 

Jag förstår inte heller vad det har med klimatet att göra.
  • Anonym (Serne)
    Anonym (A) skrev 2025-10-09 21:18:10 följande:
    Mycket sämre när klimatet är ännu sämre.
    Klimatet blir bättre med unga som har ork och energi att ta fram nya innovationer.

Klimatet blir sämre av massa deprimerade människor som ska gå på klimatskadliga droger.
  • Anonym (well)

Vi känner väl att vi har lite mer akuta problem. Sjukvården som inte fungerar, ungdomsvåldet som drabbar allt fler, om det är lönt eller ens går att överleva högre studier, 

• Anonym (A)
    Anonym (Serne) skrev 2025-10-09 21:28:01 följande:
    Klimatet blir bättre med unga som har ork och energi att ta fram nya innovationer.

Klimatet blir sämre av massa deprimerade människor som ska gå på klimatskadliga droger.
    Där har du fel, det finns inget kvar att rädda.
  • Anonym (J)
    Anonym (Serne) skrev 2025-10-09 21:28:01 följande:

Hur påverkar idioterna klimatet?
  • Anonym (Serne)
    Anonym (J) skrev 2025-10-09 21:35:29 följande:
    Hur påverkar idioterna klimatet?
    De du inbillar dig är idioter är de som är kloka. De gör allt bättre eftersom de är fokuserade på vad de ska göra istället för att gå runt och oroa sig.
  • Anonym (ASS COBRA)

Jag tycker frågan är viktig, men tyvärr har den övergått till ren propaganda från flera håll.

Överdrifter har fått många att tveka på det som sägs.

Svar på tråden Unga kvinnor bryr sig mindre om klimatet: ”Inte trendigt”