Inlägg från: Anonym (Allergi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Allergi)

HJÄLP! Är jag allergisk ?

Vi köpte hund för 6-7 veckor sedan och för ungefär 3 veckor sedan startade utslag på kroppen som sprider sig fullständigt för varje dag som går. blodprovet var negativt på pälsdjursallergi men utslagen är där och blir fler. Remiss till hud tar såååå lång tid och jag behöver verkligen veta om jag trots allt inte tål min hund. är jag kontakt-allergisk mot min vovve? har inte ändrat något alls i mitt liv förutom detta. vad tror ni ? Dessa utslag blir värre på kvällen och natten med klåda. skabb är det inte - har redan använt tenutex för att prova om det försvinner. Någon annan som varit i samma sits !? Dvs. blodprovet visar ingen allergi mot pälsdjur med huden talar något annat? Det är inte typiska nässelutslag utan vätskefyllda vita prickar i? 

• Svar på tråden HJÄLP! Är jag allergisk ?
  • Anonym (Allergi)

Hej!! Tack för svar, särskilt du som är multiallergisk. 

jag fick kortisonkräm (loqoid, en rätt mild variant) samt desloratadin (hög dos). Hjälpte inte ett smack och det kändes så konstigt i huden - som om huden var super
    ?aktiv? och extremt känslig - inte konstigt då nya såna vita Utslag i ?kluster? kom nya flera gånger om dagen på nya kroppsdelar. 

häromdagen krävde jag mer blodprover för lite födoämnen + utskrivna kortisontabletter. Fick betapred 3 tabletter per dag i 6 dagar. Direkt efter några timmar kände jag att huden lugnade sig. Utslagen är inte ilska utan börjar typ torka, klådan nästan helt borta och inga nya utslag. 

tycker också att detta är lurigt och förmodligen kontaktallergi. Men HUR kan jag ha utslag på hud som inte vidrört hunden är frågan (typ rumpan) 

ja, tänk om det är kvalster!? Jag har tvättat honom en gång i veckan med ett schampo som ska minska allergener i hunden upp mot typ 80% eller va de va. 

tvättar sängkläder och kläder ofta i parfymfritt nu. 

tänk om det är allergi mot kvalstren? kan man tvätta av honom i något medel för att bli av med kvalster?? 

längtar till hudläkartiden?. 

• Anonym (Allergi)

Nej hunden sover inte sängen! Dock ligger han på oss i soffan på kvällen innan läggdags 

Svar på tråden HJÄLP! Är jag allergisk ?