Inlägg från: Anonym (Mounjaro) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mounjaro)

Jag har gått ner 16 kg med Mounjaro. Fråga vad ni vill

Som rubriken lyder 😊

• Svar på tråden Jag har gått ner 16 kg med Mounjaro. Fråga vad ni vill
  • Anonym (Mounjaro)

Jag vägde 66 kg och är 1.53 lång plus sömnapné så jag var överviktig för min längd. 
    det tog 7 mån och jag har gått ner sakta . Mitt val då jag tycker det är mer hälsosamt. att under tiden lära sig äta på ett annat sätt och vara mer hälsosam. 

jag har endast använt 5 mg Mounjaro då det fungerat på mig och då gått ner i snitt 0.5 kg/ veckan 

• Anonym (Mounjaro)

Ska försöka svara alla 

att väga 50 kg ja är normalt för min längd. det är så jag alltid vägt innan jag gick upp i vikt. Jag ligger nu på normal inom BMI. 

för Mig var åldern en faktor. Att gå in i förklimakteriet / klimakteriet gjorde att det va omöjligt för mig att gå ner ? naturligt? i vikt. Ämnes omsättningen la helt av . 

jag har haft sömnapne i flera år även då jag vägde 50 kg. Detta beror på att jag naturligt är väldigt trång i halsen. Således med viktuppgång och mer fett runt halsen så blev sömnapnén betydligt värre. Nu när jag gått ner är den bättre. Dock sover jag alltid med Cpap. 

jag har med hjälp av Mounjaro fått bort ?matsuset? dvs sötsuget som var en svår akilles häl innan. Jag åt ej överdrivet mycket av sådant men det lilla satte sig på mig ändå pga ändrad ämnesomsättning. 

jag går nu på en underhållsdos som ska fasas ut. Eftersom jag gått ner sakta har jag med hjälp av Mounjaro lärt mig att äta på ett annat sätt. Mindre portioner. magsäcken kryper ju. Jag har fått bort mitt sockersug och är medveten om att utan sprutor så är det en sak som jag måste hålla koll på. 

jag äter vanlig husmanskost, bara mindre portioner. Tränar en gång i veckan då jag ej har tid för annat men rör mig i jobbet. Samma som innan klimakteriet . innan jag började med sprutorna tränade jag fler ggr i veckan och räknade kalorier det hjälpte ej. 

Jag ser Mounjaro som en investering i min hälsa och betalar sprutorna själv. Jag lägger ej pengar på godis, alkohol osv utan lägger det på min hälsa och behålla den. 

innan hade jag även börjat få problem med lederna då åldern och min vikt bidrog till ökad press på detta. 

nu har jag inga sådana problem. 

jag har ej haft några störrre biverkningar, kan få ev ett blåmärke där jag sprutar om jag är lite för hårdhänt. 

inget från mag och tarm som har varit problem. 

• Anonym (Mounjaro)

Ja det kan hända att jag kan få börja med medecinen igen i så fall. 

min förhoppning är såklart att med tillräckligt lång tid lära kroppen och sinnet hur man ska äta för att det ska hålla sig på en bra nivå med vikten.  Det krävs ju vilja. 

sprutorna är ingen Quick fix. Utan det är för att få en start, en möjlighet att komma igång och kickstarta kroppen när den innan var död ( ämnesomsättnin). 
    Resan fortsätter. 

Mounjaro som jag valde, är lite dyrare än ozempic och fungerar lite på annat sätt. Även om Mounjaro även fungerar inom diabetes så är det främst framtaget för viktminsknin. 
    jag fick det utskrivet då jag har kraftig sömnapné som tillsammans med övervikt inte är bra för kroppen. 

• Anonym (Mounjaro)

min förhoppning är såklart att med tillräckligt lång tid lära kroppen och sinnet hur man ska äta för att det ska hålla sig på en bra nivå med vikten.  Det krävs ju vilja. 

sprutorna är ingen Quick fix. Utan det är för att få en start, en möjlighet att komma igång och kickstarta kroppen när den innan var död ( ämnesomsättnin). 
    Resan fortsätter. 

Mounjaro som jag valde, är lite dyrare än ozempic och fungerar lite på annat sätt. Även om Mounjaro även fungerar inom diabetes så är det främst framtaget för viktminsknin. 
    jag fick det utskrivet då jag har kraftig sömnapné som tillsammans med övervikt inte är bra för kroppen. 

• Anonym (Mounjaro)

Resan fortsätter. 

• Anonym (Mounjaro)

Resan fortsätter. 

Svar på tråden Jag har gått ner 16 kg med Mounjaro. Fråga vad ni vill