Anonym (Fyrabarnsmamma) skrev 2025-10-17 00:02:32 följande:
Alltså förlåt men vem tänker ens på att bli gravid en månad efter man har fått barn? När man äntligen har blivit av med magen, gravidkrämpor som foglossning eller annat, äntligen börjat läka och återhämta sig (oavsett hur man har fött, jag har fött på båda sätten). Borde du inte fokusera på din nyfödda bebis istället? Och att återhämta dig?
Så får du se hur det känns om ett år eller något. Och du har ju en flicka redan. Jag har tre tjejer och en kille , jag skulle ju kunnat tänka likadant isåfall, att han behöver en bror. Men jag vet ju att om jag skaffade ett till skulle det precis lika gärna kunna bli en till tjej.
Mina kusiner är 5 tjejer, pappan ville verkligen ha en son och de fortsätte försöka men till slut gav de upp. Ska inte gå in på detaljer men pappan visade verkligen hur besviken han var och ingen av döttrarna har någon kontakt med honom nu alls. Att fortsätta skaffa barn för att man vill ha ett visst kön blir nog ofta inte så bra.
Det är inte så konstigt att fundera på tidigt, vi planera en till redan under graviditeten med vår första 🙈 är man osäker vill man landa i ett beslut så snart som. Det är inte alltid man har oceaner av fertil tid kvar, jag hade tex blivit rådd av läkare att inte hoppas på barn så långt upp i åldern. Så när första till slut kom vid 32 så ville vi testa för syskon så fort som möjligt 🙃