Inlägg från: Anonym (Bill) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bill)

Reg. skylt "TOOFAST4U"

Troligen tänkt med lite lättsam humor. Ni som tycker det är så dåligt kanske borde begrunda om ni tar saker för seriöst alternativt är lite avundsjuka eftersom det signalerar att man har ok med pengar.

• Anonym (Bill)
    Mentat skrev 2025-10-11 07:45:09 följande:
    Känns som om han försöker kompensera för något...
    Den ultimata och bittraste kommentaren i ett försök att sänka vederbörande. Dessa personer har inte sällan även förklaringsmodellen att alla snygga människor är ytliga.
  • Anonym (Bill)
    Anonym (Oj) skrev 2025-10-11 08:58:38 följande:

En personlig skylt får bara innehålla 7 tecken. Så nej, du har inte sett någon av de kombinationerna. Sorry. 

Nu har TS förklarat att det inte stod exakt som hen uttryckt.
  • Anonym (Bill)

Med hus i 20-miljonersklassen, så kanske det är ok ändå.

• Anonym (Bill)
    Anonym (Haha) skrev 2025-10-12 04:16:10 följande:

Oerhört löjligt och bekräftelsesökande! 
    Om man kallar en dyr bil för kukförlängare så är det här kukförlängare på steroider, så vad borde det säga om mannen? 5 cm, minimalt självförtroende och bekräftelsehorasyndrom kanske?

Eller en riktigt jävla rik snubbe med humor och lättsam personlighet.
  • Anonym (Bill)
    Anonym (Haha) skrev 2025-10-12 14:48:44 följande:
    Kanske? 
    Troligtvis inte.

Vad jag vet kostar det inte speciellt mycket att byta till en "titta på mig"-skylt på bilen. 
    Några tusenlappar bara.

En fördel är att om bilen felparkeras, används till brott eller annat shady så känner alla igen bilen. Det blir lätt att hålla koll på ägaren, vilket avslöjar att han gillar att alla vet var han åker och vad han gör med bilen. 
    Det kanske är en trygghet för honom att bli lite kontrollerad?

Men om du hade läst mer än just dina inlägg eller det sista i raden, så hade även du insett att TS berättat att han har en villa i 20miljonersklassen. 

Det är rätt rikt i min bok.

• Anonym (Bill)
    Anonym (Sparbanken) skrev 2025-10-12 19:05:29 följande:
    Hade han varit tokrik så hade han inte nöjt sig med en tysk bil i miljonklassen utan då hade han köpt något i 5-10-miljonersklassen. Helt säkert.

Så visst, har det väldigt bra ställt, men det finns gränser.
    Hans andrabil är typ en Toyoya Aygro, kanske 5 år gammal.
    Du tycker inte ett hus för 20 mille är detsamma som att vara rik? Har han alla dessa miljoner i lån då?
  • Anonym (Bill)
    Anonym (Sparbanken) skrev 2025-10-12 19:49:54 följande:
    När jag tog studenten på 90-talet fick en tjej i klassen en ny röd Mercedes 500 SL i studentpresent av sin pappa.
    Då är man rik.
    Hur många hus för 20 mille/styck har du då?
  • Anonym (Bill)
    Anonym (känner en) skrev 2025-10-12 20:39:16 följande:
    Jag har ett hus "för 15 mille", så inte riktigt 20. Men jag är inte det minsta rik, tvärt om tjänar jag väl en bit under medel.

Det var värderat till 4,5 när jag ärvde det för 20 år sedan (jag var ett barn då), med ett lån på en halv från när mina föräldrar köpte huset 20 år innan det. 

Så man måste inte vara rik för att ha ett hus som skulle kosta pengar om man köpte det idag. Det beror ju på hur och när man fick tag på huset.
    Du är också rik enligt mig. Men du har låst kapital. Du kan välja att sälja och få massa pengar att röra dig med, det valet kan inte en fattig person göra.
Svar på tråden Reg. skylt "TOOFAST4U"