• Anonym (Sparbanken)

Reg. skylt "TOOFAST4U"

Såg en lokalprofil på stan med sin nya bil med en regskylt som påminner om det som står i rubriken. Vill inte skriva ut exakt vad som står på skylten, men innebörden är densamma.

Han vill kanske signalera om att hans bil är toksnabb, så tolkar jag det.

En bil för cirka 1 miljon som når 100 km/h på sisådär 3,5 sek.

Vad tycker du spontant om någon som köpt en skylt med texten TOOFAST4U, FASTERTHANU, TOTHE LIMIT eller ngt liknande?

Coolt, töntigt, wow eller vad? Imponerar det på dig?

• Svar på tråden Reg. skylt "TOOFAST4U"
  • felicityporter

Jag tycker personligen det är töntigt, slöseri på pengar och dessutom visar det att man saknar klass. Inga pengar i världen (eller bil för den delen) hjälper dig om du totalt saknar klass.

• Anonym (Juli)

Imponerar? Haha, nej!  
    Det känns mest lite småfjantigt. Men det är nog inte heller mig som personen vill imponera på. Det som anses töntigt bland vissa kan vara superhäftigt bland andra. 

• Anonym (?)
    Anonym (Sparbanken) skrev 2025-10-11 01:52:09 följande:
    Reg. skylt "TOOFAST4U"

Såg en lokalprofil på stan med sin nya bil med en regskylt som påminner om det som står i rubriken. Vill inte skriva ut exakt vad som står på skylten, men innebörden är densamma.

Vad tycker du spontant om någon som köpt en skylt med texten TOOFAST4U, FASTERTHANU, TOTHE LIMIT eller ngt liknande?

Är väl i stil med alla töntiga citattatueringar. Fördelen med regakyltar är att det är lättare att byta när man växer upp.
  • Anonym (Bill)

Troligen tänkt med lite lättsam humor. Ni som tycker det är så dåligt kanske borde begrunda om ni tar saker för seriöst alternativt är lite avundsjuka eftersom det signalerar att man har ok med pengar.

• Anonym (H)

Jag hade tolkat det med humor. Och det låter som en småstad. Där kommer man inte undan med det utan att någon tycker det sticker ut för mycket.

• Mentat
    Anonym (Sparbanken) skrev 2025-10-11 01:52:09 följande:
    Reg. skylt "TOOFAST4U"

Känns som om han försöker kompensera för något...
  • Anonym (Bill)
    Mentat skrev 2025-10-11 07:45:09 följande:
    Känns som om han försöker kompensera för något...
    Den ultimata och bittraste kommentaren i ett försök att sänka vederbörande. Dessa personer har inte sällan även förklaringsmodellen att alla snygga människor är ytliga.
  • Anonym (Juli)

Jag ser det lite på samma sätt som klippen min fjortonåring glor på i mobilen. Hon tycker att det är skitkul men jag fattar ingenting, för de riktar sig inte till medelålders morsor. Varken klippen/skylten eller jag är fel. Vi är bara inte menade för varandra. 

• Anonym (Bappelsin)

Det beror på hur ägaren av bilen beter sig i trafiken, om jag ska tycka det är kul eller bara blir förbannad.

• Anonym (Oj)

En personlig skylt får bara innehålla 7 tecken. Så nej, du har inte sett någon av de kombinationerna. Sorry. 

Svar på tråden Reg. skylt "TOOFAST4U"