• EpicF

Att flytta en fest = tappa bort en vän?

Han får väl ta färdjänsttaxi eller vanlig taxi. 

• EpicF
    Anonym (S) skrev 2025-10-12 15:25:54 följande:
    Jag förstod bara inte behovet att berätta att vännen sitter sönder möbler (när han dessutom sitter i rullstol..)..vad exakt tiilförde det om frågan gäller hur vännen ska ta sig till och hem från festen...

Frågan kring om de aldrig kan få ha en fest i det gröna och valet av information kring hans fetma  i TS får mig att tro att TS har tröttnat på vännen och inte alls vill ha lösningar på hur vännen ska ta sig till och från festen.
    Utan istället vill ha nån form av godkännande att slippa inkludera denna man, pga att hans fetma gör han jobbig...

Och då är det ju ärligare att skriva det isåfall...

För annars förstår jag inte behovet att ge all denna bakgrundsinformation
    Får samma känsla. 
  • EpicF
    Anonym (Ser ingen lösning) skrev 2025-10-12 17:54:31 följande:
    Jag vet inte om han har rätt till färdtjänst nu längre, har inte träffat honom på ett tag men han har börjat gå lite mer nu låter det som. Han håller även väldigt hårt i pengar, så kan han lifta med vänner gör han alltid det.

Han har haft rullstolen hemma/ till vardags men har aldrig haft den med när vi har fest utan då går han stegen från bilen på kryckor och tar sig runt med kryckor tills han ska hem.
    Han rör sig för att gå på toaletten och hämta mat, sitter annars på ett ställe.
    Eftersom mycket av det roliga med huset är att promenera i fin miljö känns det också lite taskigt att ta honom dit när han inte kan gå med de andra.

Jag tog med övrig infö för att man ska förstå att personen inte kan sitta på vanliga stolar eller sova i vanlig säng då den kanske inte tål hans vikt, därför blir det problem om de som brukar köra honom vill stanna över. Sen vill jag inte att han ska behöva bli generad av en till sån händelse heller, men det räcker med jobbet att fixa fest utan att behöva köpa och släpa på ny säng till stället. 
    Varför skulle han inte ha rätt till fördtjänst om han använder rullstol? 

Det är knappast något problem med om han får åka med andra dit och sedan tar taxi alt färdtjänst hem. 

Du lagar problem som inte finns. 
Svar på tråden Att flytta en fest = tappa bort en vän?