Anonym (Upprörd mamma) skrev 2025-10-12 16:00:41 följande:
Det finns en lång historia och främst består det av konflikter mellan mig och henne, men barnen har aldrig gjort något fel. Vad hon tycker om mig vet hela släkten om, det har hon inte varit tyst om och jag har inte känt behov av att ens ge min version av det. har tänkt att det ska vara mellan henne, mig och min man.
Men hon behöver ju inte låta det gå ut över barnen. Vad jag än har känt om henne så har jag alltid bjudit in på firande, köpt presenter från barnen varje födelsedag, julklapp, fixat morsdagpresent, skickat bilder på barnen, har även tidigare gjort försök att ta med henne på mindre resor just för att hon är farmor till våra barn. Men nu har jag sagt till min man att jag slutar med det här tills att han tar ett ordentligt samtal med henne och säger ifrån
Anledningen till att jag frågade är för att jag gått igenom samma sak med min mans familj. Det slutade dock med att vi inte har någon kontakt med dom alls längre och nu har det väl gått cirka 8-9 år. Hemskt tragiskt k början, sen förstod jag att barnen mådde bättre av att inte ha någon kontakt alls, än att ständigt bli åtsidosatta och tydligt särbehandlade ????