Kvinna med hög inkomst- attraktivt eller oattraktivt?
Du skriver fru så antar att ni har några år på nacken, kanske barn ihop? Det tror jag är annorlunda.
Nu pratar vi om en ny relation 40+. Båda har kanske barn sedan tidigare. Man behöver kanske sära på sina ekonomier bara för en sådan sak. Man har liksom inte växt upp ihop och varit igenom de där hundåren tillsammans med föräldraledigheter och knapp ekonomi. Gör man den resan ihop så är det mycket mer naturligt att man har gemensam ekonomi. Nu talar vi ist om en vuxen person som klarar sig bra utan mig (alternativet hade jag inte dejtat). Så att jag är med i bilden borde inte göra någon skillnad för den personens ekonomi egentligen.
Fast mest troligt är ett särboskap. Sambo än mindre giftemål känns som ett sämre alternativ.
Det jag kan tänka mig blir en vattendelare i ett sådant läge, är att det blir väldigt ojämnt att hänga med i svängarna. Även om mannen tjänar ok så beroende på hur du bor och lever har han inte råd med ditt liv.
Men lever du "normalt" och mest fyller på kontot spelar det väl ingen roll, du nämner väl knappast din lön innan relationen är riktigt seriös?
Ett fd kompispar till oss skiljde sig för ett antal är sedan. Hon var rätt statuskåt och hittade snabbt en ny med eget företag som går bra. Hon flyttade snabbt in och fick tillgång till ett helt annat liv pga hans pengar. Exakt hur dom lägger upp det har jag ingen aning om då jag är kompis med mannen. Men hon kan inte bidra med mycket monetärt, då jag vet vad hon jobbar med. Han tar några miljoner om år i utdelning utöver sin lön, och hon tjänar max 40tkr/mån. Ska dom kunna leva ihop i hans stora villa vid havet krävs ju att han är givmild.
Så äter du på lyxkrog tre ggr i veckan och dejtar en snickare får du nog vara beredd att öppna plånboken.