• Anonym (Kvinna)

Kvinna med hög inkomst- attraktivt eller oattraktivt?

Tjänar 170,000kr brutto varje månad, kvinna, 40+. Hade jag varit man hade det nog gynnat mig i dejtinglivet. Men som kvinna, vad säger ni män- är det positivt med en kvinna som tjänar mycket eller avskräckande? 

• Svar på tråden Kvinna med hög inkomst- attraktivt eller oattraktivt?
  • Anonym (H)

Inga problem bara det finns tid för annat än jobb i livet.

• Anonym (Man)

Det är väl ingen nackdel. Det viktigaste för mig är vilken syn hon har på ekonomi och att hon trivs med vad hon gör.

Det som skulle kunna vara lite avskräckande är i så fall att jag inte kan matcha hennes livstil och skulle inte vilja leva på hennes bekostnad?

Hur ser du själv på ett träffa en man med en genomsnittlig lön?

• Anonym (-)

Inga problem alls. Hur ser du på män med halva din lön? Attraktivt eller oattraktivt?

• Anonym (Kalle B)

Din egen inställning till män som tjänar mindre än hälften är mer intressant. Hur är din livsstil? Kan en man med mycket lägre inkomst matcha den? Om inte, hur viktigt är det för dig? Eller lever du ett "normalt" liv utan stora utsvävningar? Är pengar viktigt för dig och hur viktigt är din partners ekonomiska styrka?

• Anonym (Problem)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-10-12 11:42:30 följande:
    Kvinna med hög inkomst- attraktivt eller oattraktivt?

Tjänar 170,000kr brutto varje månad, kvinna, 40+. Hade jag varit man hade det nog gynnat mig i dejtinglivet. Men som kvinna, vad säger ni män- är det positivt med en kvinna som tjänar mycket eller avskräckande? 

Låt oss nu vara ärliga och inte göra oss illusioner. 
    Om du träffar en man tjänar mindre än dig så blir det förmodligen problem. 

Många män anstränger sig för att tjäna pengar. Män är ofta tävllingsinriktade (bra eller dåligt kvittar). Att träffa dig innebär att han har förlorat den matchen.  Det kan bli att han känner sig som en förlorare. 

En annan sida blir om du tycker att eftersom du tjänar majoriteten av pengarna så skall du ha rätt att bestämma vad pengarna skall läggas på. 
    Han kommer att känna att du bestämmer över honom och, än värre, att du har rätt att bestämma över honom. Förödande för mannens självkänsla och därmed för relationen. 

Pengar är kraft styr mycket mer än vad genomsnittspersonen skulle erkänna i ett inlägg på FL. 
  • Anonym (Jag)

Nyfiken på vad du jobbar med?

• Anonym (Likamycket)

Jag är kvinna och tjänar ungefär lika mycket. Tyvärr var jag ihop med en man som blev arbetslös och som innan dess tjänade mindre än hälften. Det blev att han utnyttjade mig för mina pengar, så han blev utslängd till sist då han inte fick nytt jobb på ett år. Kommer aldrig mer bli ihop med en man som det ens finns en liten risk för att han blir arbetslös. Förutom att slippa bli utnyttjad så vill  jag inte ha en arbetslös luffare till man som bara går hemma och inte gör något vettigt. Därför skulle också en man som går på någon typ av daglig verksamhet vara helt uteslutet för mig.

• Zamboni

Finns det något mer attraktivt än en självständig, intelligent, verbal och oberoende kvinna? Så länge inte lönen kommer från ett Onlyfans-konto utan från en karriär baserad på ovanstående egenskaper så bryr jag mig inte om siffrorna på lönebeskedet! Tyvärr är det inte lätt att hitta en kvinna med egenskaper som matchar mina....

• Anonym (Likamycket)
    Zamboni skrev 2025-10-12 14:06:06 följande:

Finns det något mer attraktivt än en självständig, intelligent, verbal och oberoende kvinna? Så länge inte lönen kommer från ett Onlyfans-konto utan från en karriär baserad på ovanstående egenskaper så bryr jag mig inte om siffrorna på lönebeskedet! Tyvärr är det inte lätt att hitta en kvinna med egenskaper som matchar mina....

Är OnlyFans verkligen ett problem för män i dagens läge? Män gillar väl kvinnor som gillar att knulla?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Problem) skrev 2025-10-12 13:30:46 följande:
    Låt oss nu vara ärliga och inte göra oss illusioner. 
    Om du träffar en man tjänar mindre än dig så blir det förmodligen problem. 

Många män anstränger sig för att tjäna pengar. Män är ofta tävllingsinriktade (bra eller dåligt kvittar). Att träffa dig innebär att han har förlorat den matchen.  Det kan bli att han känner sig som en förlorare. 

En annan sida blir om du tycker att eftersom du tjänar majoriteten av pengarna så skall du ha rätt att bestämma vad pengarna skall läggas på. 
    Han kommer att känna att du bestämmer över honom och, än värre, att du har rätt att bestämma över honom. Förödande för mannens självkänsla och därmed för relationen. 

Pengar är kraft styr mycket mer än vad genomsnittspersonen skulle erkänna i ett inlägg på FL. 

Jag är som sagt 40+ så både jag och mannen jag ev skulle träffa har ju haft våra liv innan. Även på en mer genomsnittlig inkomst har man antagligen ägt hus och därmed kanske gjort en liten bostadskarriär. Dvs jag räknar med att de flesta 40+ har någon form av kapital. Skulle gemensamtboende komma på tal tänker jag mig ett helt normalt boende där båda äger 50%, stoppar in samma kontantinsats och delar 50/50 på räkningarna. 

Ser hellre att nivån anpassas den genomsnittliga lönen än att jag ska betala för oss båda. Dvs mina pengar är mina och vs. Vill jag bjuda på resor och dylikt så gör jag det gärna, älskar att uppleva, men det väljer jag själv. Så mina pengar kan vara ett plus för den andre men ingenting som någon kommer ha direkt tillgång till. 

hade man träffats som 20 åring hade det nog varit en annan sak. Då bygger man ju upp livet ihop. Nu har man redan gjort mycket av sin resa och förväntar mig nog att man till mans inte behöver sin partner för sin ekonomi. 

Svar på tråden Kvinna med hög inkomst- attraktivt eller oattraktivt?