Inlägg från: Anonym (Gröt är skönt!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gröt är skönt!)

Vad skulle du avvara om du måste?

Nedan kommer en lista på saker som belastar miljön som man kan avvara. Avvara något som du gör i dagsläget eller som berör dig. Några av alternativen kanske inte berör dig alls, tex att avvara kött och fisk om du redan idag är vegetarian. Isf får du inte välja detta alternativet. 
    Lycka till!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad skulle du avvara om du måste?
  • Anonym (Gröt är skönt!)

Frågan är lite hård ställd känner jag. Det här med att helt avstå från saker är kanske inte det bästa, vi är ju trots allt människor och när infrastrukturen för att tex duscha redan finns är det ju svårt att få någon att helt avstå. Sen ett antal år tillbaka slutade jag dusch på morgonen, för att tvätta mig i handfatet varje morgon. Men efter träning så duschar jag. Den svetten går liksom inte att bli av med i handfatet. Ett tag försökte vi leva efter devisen, kött 1ggr/mån o fisk 1ggr/v. Men även den föll. Jag gillar kött för mycket, som buljong i risotto men också att kunna grilla eller liknande. Så nu har jag försökt dra ner på köttmängden. Utlandsresor blir det inte mycket av då jag tycker att det finns så mycket att upptäcka här hemma. Tex finns det ett vattenfall i Värmland som jag gärna skulle åka till osv. Men jag blir väldigt inspirerad av vad alla skriver, fortsätt gärna skriva vad ni kan avvara eller minska på! 

Svar på tråden Vad skulle du avvara om du måste?