Varför fortsätta leva?
Du är definitivt språkbegåvad. Du skriver och uttrycker dig väldigt bra. Du sätter ord på dina känslor trots att det pågår ett kaos inom dig.
Det är inte lätt att få rätt hjälp nuförtiden, tyvärr. Med det sagt så tycker jag inte att det är omöjligt. Tyvärr krävs det lite kämpande. Man kan träffa en psykolog på vc och tycker de att man behöver långvarig behandling så kan man gå till en privat psykolog som är kopplad till landstinget. Du känner säkert redan till det, men jag skriver det i vilket fall som helst.
Har du gjort en utredning för att se om det finns en eller flera underliggande diagnoser?
Har du tagit blodprover för att se att det inte är sköldkörteln, vitamin/mineralbrist, binjurarna, tarmsystemet eller liknande som ställer till det?
Du skriver att du är en börda. Nej, det är du inte. Har du någon aning om vad alla tungt kriminella kostar? Där kan vi prata om en börda för samhället.
Dina anhöriga vill säkert lyssna och finnas där för dig. Jag har sagt rakt ut till vänner som mår dåligt att man får ringa mig närsom om det känns förjäkligt.