Nu vill högern uppfostra oss
Högern pekar finger åt vår demonstrationsfrihet och vill inskränka vår yttrandefrihet. Vad tycker vi egentligen om detta?
Högern pekar finger åt vår demonstrationsfrihet och vill inskränka vår yttrandefrihet. Vad tycker vi egentligen om detta?
Nu känner jag att det börjar bli allt för mycket antaganden.
Jag läser i citat att "vänstern" skulle ha överseende med antisemitism och rasism, jag finner inga som helst bevis för dessa påståenden. Det har blivit lite av en urban myt att "vänstern" skulle ha överseende med detta.
Under mycket lång tid har "vänstern" tillsammans med liberala partier varit ensamma om att slåss mot de antisemitiska och rasistiska krafter som änge funnits i vårt land. Efter vad jag förstår har detta på inget sätt förändrats.
Den enda förändringen är att SD plötsligt vänt kappan efter vinden och påstår sig stå på judarnas sida.
DS:s retorik har sedan spritt sig till övriga Tidö-partier. Tanken är enkel om man anklagar andra för något framstår man själv som oskyldig.
Nu är inte svenska folket fullt så lättlurade utan sitter i tysthet på sina kammare och kliar sig i huvudet. "Vem i hela världen kan man lita på" .
Att M och KD i Alianz-regeringen började engagera sig i dessa frågor är välkommet så jag hoppas verkligen att SD:s fernissa inte smetar av sig på dem.
Jag tror alla vet varifrån antisemitismen och rasismen kommer. De arbetar i skuggorna och har en klar agenda, "Sverige åt Svenskarna". Dessa anser inte att Judar och Samer är Svenskar.
Tyvärr tror jag att många på högerkanten har blivit påverkade av de senare årens samarbete med SD. Mycket som de tidigare aldrig skulle ha accepterat har genom dessa åren blivit normaliserat.
Därför är det nog på sin plats att uppmärksamma dem på detta. Det är lätt att man driver med i nationalist-vågen och svårt att stå emot när regeringsmakten står på spel.
Det finns många goda humanister på högersidan i Svensk politik. Det är dags att de kliver fram annars kommer exempelvis Moderaterna att fortsätta krympa och SD Växer sig allt starkare på Kristersons sida i politiken.
Jag kan konstatera att det handlar mycket om retorik i tråden och att huvud frågan. Om Högern, eller Kristersons "sida av politiken" om ni så vill, genom försöker att uppfostra oss till att uttrycka våra åsikter på annat sätt än i demonstrationer.
Varför ställer jag då denna fråga? Jo, som jag ser det, försöker man genom pro-Israelisk retorik smeta extremism och antisemitism på oppositionen. Dessutom visar Kristerson, med flera på hans sida av politiken, i sitt uttalande förakt för vår yttrandefrihet. Han vill uppfostra oss till att bli jasägare eller hålla käften.
Detta tycker jag inte är OK av en Svensk Statsminister.
På något sätt börjar en våt filt att läggas över vårt land. Vi ska vara tysta och rätta in oss i ledet annars är vi antisemiter. All kritik mot regeringens politik när det gäller det Svenska stödet till civilbefolkningen i Gaza ses som antisemitism.
Fakta är att vi har en relativt stor grupp Palestinier i vårt land som självklart upprörts av hur civilbefolkningen i Gaza dabbats av kriget. Skulle inte de få uttrycka sina känslor över detta?
Fakta är att vi i Sverige haft Palestinagrupper sedan lång tid tillbaka som har engagerat sig i Palestinafrågan.
Palestinagrupperna i Sverige är en partipolitiskt obunden solidaritetsorganisation. De verkar för ett fritt Palestina och en rättvis fred, men är inte kopplade till något politiskt parti i Sverige utan deras fokus ligger på mänskliga rättigheter, biståndsprojekt och opinionsbildning kring Palestinafrågan.
Den Sionistiska retoriken, liksom Hamaz retorik tycker jag vi ska bortse från i Svensk politik.