Inlägg från: Anonym (Vad har man gemensamt?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad har man gemensamt?)

44 årig man med 25 årig kvinna

Min första fundering i relationer med stor åldersskillnad (typ 10 år eller mer) är "vad tusan har man gemensamt?" Och få tänker jag utanför det sexuella. Jag har vänner som är typ 15 år yngre än mig och de ser jag på ungefär som småsyskon. 

Att vara tillsammans med någon man skulle kunna vara förälder/barn till ser jag inte heller tjusningen i. 

Finns det 25-åriga kvinnor som är intresserade av 20 år äldre män? Absolut. Är de många? Nä, inte direkt. Är det vanligt att män över 40 vill ha en 25-årig kvinna? Definitivt. 

Jag tyckte att mitt ex nästan var i äldsta laget när vi träffades och jag var 25, han var 6 år äldre än mig och det höll i 22 år. I vanliga fall har jag alltid dragits till de som varit +-3 år. 

• Anonym (Vad har man gemensamt?)
    Fjäril kär skrev 2025-10-13 14:35:50 följande:

Att det finns en snart vuxen dotter behöver inte automatiskt betyda att 44-åringen är en ansvarsfull vuxen... ganska många män är kassa pappor och en hel del män är inte ens vuxen nog att ha skor med knytning....

En 25-åring kan mycket väl vara ansvarsfull med huvudet på skaft och veta exakt vad hon vill utan det minsta antydan till daddy-issues 

Allt är relativt.  

Jag undrar dock över tjatet om gemensamma nämnare och varför det anses så extremt viktigt vid åldersskillnad när det i jämnåriga förhållanden inte existerar överhuvudtaget...  

Sug på den liksom...

Tja, jag förstår inte i jämnåriga relationer heller hur man kan vara tillsammans utan några gemensamma nämnare. Det betyder inte att man behöver ha allt gemensamt, men lite iaf. 

Sen, bara för att jag inte förstår varför så är det inget jag skulle kommentera så länge båda parter verkar lyckliga med varandra. 
Svar på tråden 44 årig man med 25 årig kvinna