Inlägg från: Anonym (Undrarockså) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrarockså)

44 årig man med 25 årig kvinna

Anonym (Vad har man gemensamt?) skrev 2025-10-13 11:48:36 följande:

Min första fundering i relationer med stor åldersskillnad (typ 10 år eller mer) är "vad tusan har man gemensamt?" Och få tänker jag utanför det sexuella. Jag har vänner som är typ 15 år yngre än mig och de ser jag på ungefär som småsyskon. 

Att vara tillsammans med någon man skulle kunna vara förälder/barn till ser jag inte heller tjusningen i. 

Finns det 25-åriga kvinnor som är intresserade av 20 år äldre män? Absolut. Är de många? Nä, inte direkt. Är det vanligt att män över 40 vill ha en 25-årig kvinna? Definitivt. 

Jag tyckte att mitt ex nästan var i äldsta laget när vi träffades och jag var 25, han var 6 år äldre än mig och det höll i 22 år. I vanliga fall har jag alltid dragits till de som varit +-3 år. 

Jag undrar också det. Om inte annat kommer hon ju snabbt att tröttna på honom, då han liksom är uppväxt i en annan tid och kommer att upplevas som gubbig och stofilisk. De par jag känt och känner med runt 10 års åldersskillnad har separerat ganska snart. 
  • Anonym (Undrarockså)
    Anonym (Tjatet) skrev 2025-10-13 13:57:48 följande:

Nej det är inte vanligt kvinnor gillar så stor ålderskillnad. ja det är vanligt att män gör det (neråt).

har svårt att se vad man har gemensamt utöver sex med en 25 åring när man har ett barn på 16år och lever ett helt annat liv. Skulle inte uppmuntra mina barn att söka en sådan relation då dom blir låsta och påverkade på ett annat sätt än med jämnåriga.

Om den äldre mannen är drivande i ett sånt förhållande och om det är han som raggat upp henne är det ett högst olämpligt förhållande, och män över 40 bör verkligen se sitt ansvar och avstå från att leta sig nedåt i åldrarna. De flesta pappor i medelåldern skulle aldrig acceptera att deras dotter blev ihop med någon i deras egen ålder.
  • Anonym (Undrarockså)
    Fjäril kär skrev 2025-10-13 14:35:50 följande:

Att det finns en snart vuxen dotter behöver inte automatiskt betyda att 44-åringen är en ansvarsfull vuxen... ganska många män är kassa pappor och en hel del män är inte ens vuxen nog att ha skor med knytning....

En 25-åring kan mycket väl vara ansvarsfull med huvudet på skaft och veta exakt vad hon vill utan det minsta antydan till daddy-issues 

Allt är relativt.  

Jag undrar dock över tjatet om gemensamma nämnare och varför det anses så extremt viktigt vid åldersskillnad när det i jämnåriga förhållanden inte existerar överhuvudtaget...  

Sug på den liksom...

Som flera skrivit så handlar det om att man är på olika platser i livet, och en 25-åring har ofta inte alls all den livserfarenhet som en 45-åring har. En överhängande risk finns att hon ofta inte kommer förstå vad han pratar om eller kunna relatera till de preferenser och erfarenheter han har. Hon är omognare, även om hon vidareutbildar sig och/eller har fått in en fot i arbetslivet. Vanligast när en så mycket äldre man söker sig till yngre kvinnor så är det sexet han är ute efter, ytterst sällsynt att det uppstår genuina känslor mellan personer tillhörande så olika generationer.
  • Anonym (Undrarockså)
    Anonym (Nope) skrev 2025-10-13 14:52:37 följande:

Kan säkert funka nu och några år framöver. Dock är oddsen att det ska hålla livet ut låga. Studier visar att par med stor åldersskillnad separerar oftare än jämnåriga par. Hon kommer tröttna på honom när han börjar bli äldre och gubba till sig och när det står en annan hunk där i 30-35 årsåldern som vill ha henne så kommer det spricka. 

De flesta män blir bara fulare och fulare med åldern, och ofta mer stofiliska också, klagar på "dagens unga" och sådant. Det innebär ju också att han klagar på sin partner indirekt, eftersom hon ju är en mycket yngre generation.
  • Anonym (Undrarockså)
    Anonym (Never in my life) skrev 2025-10-14 03:41:12 följande:

Tycker det låter väldigt ogenomtänkt. Och 20 år äldre gubbstruttar, nej tack till det, oavsett vilken ålder en själv befinner sig i. 

Precis. Att 40+-män aldrig fattar att de ska hålla sig till kvinnor i sin egen ålder.
Svar på tråden 44 årig man med 25 årig kvinna