Inlägg från: Klartsomvatten |Visa alla inlägg
  • Klartsomvatten

44 årig man med 25 årig kvinna

Anonym (Nope) skrev 2025-10-13 14:52:37 följande:

Kan säkert funka nu och några år framöver. Dock är oddsen att det ska hålla livet ut låga. Studier visar att par med stor åldersskillnad separerar oftare än jämnåriga par. Hon kommer tröttna på honom när han börjar bli äldre och gubba till sig och när det står en annan hunk där i 30-35 årsåldern som vill ha henne så kommer det spricka. 

Hur många par överlag håller livet ut nu för tiden? Kan inte vara många, oavsett åldersskillnad.
  • Klartsomvatten
    Anonym (Mogul) skrev 2025-10-14 08:02:44 följande:

Som förhållande borde det inte hålla livet ut direkt, men om det bara handlar om sex och som tillfällig förbindelse så absolut, varför inte.

Finns knappt några förhållanden överhuvudtaget som håller livet ut, nu för tiden. 
  • Klartsomvatten
    Anonym (Zarah) skrev 2025-10-14 12:37:37 följande:
    Fast då kan man lika gärna leva själv och leka ut. Inte engagera sig i något som redan från början är så gott som dömt att misslyckas.

Jag skulle aldrig skaffa en man som har en dotter nära min ålder, både för min och dotterns skull. Inte heller skulle jag skaffa en 20 år yngre man som kanske vill ha barn. 
    Eller så gör man som man själv vill och känner. Håller det så håller det.

Okej, bra för dig. Andra är dock fria att tycka annorlunda och och göra andra val.
Svar på tråden 44 årig man med 25 årig kvinna