Inlägg från: Anonym (Huldran) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Huldran)

44 årig man med 25 årig kvinna

Jag var 23 när jag träffade min stora kärlek och han 44. Han hade barn som nästan var i min ålder.  

Man kan undra vad en 23 åring och en 44 åring hade gemensamt men konstigt nog hade vi massor gemensamt, Då vi tillhörde olika generationer så berikade vi varandra och fick insikter vi annars inte skulle ha haft. 

Han tog verkligen chansen att vara en närvarande pappa till våra barn. Något han inte varit med sina tidigare barn. Och jag fick mycket hjälp i hemmet något de flesta av mina jämnåriga väninnor inte fick på samma sätt av deras mer jämnåriga män. Jag kunde göra karriär inom mitt yrke, utan att ständigt vara hemma med sjuka barn. Vi hade ett gott äktenskap i alla bemärkelser tills han tragiskt dog några veckor efter sin 65års dag. 

Jag och barnen saknar honom fortfarande varje dag och vi är så tacksamma för den tid vi fick med honom.  För mig har det varit omöjligt att hitta någon ny man, 
    De någorlunda jämnåriga männen är livrädda för att åldras och ägnar det mesta av tiden till att springa eller lyfta skrot på gymmet. Dessutom är de förvånansvärt ointresserade av sådant som intresserar mig, som kultur och vetenskap. Vi har oftast ingen ting att prata om. 

Jag säger inte att åldersskillnaden är oväsentlig den kan lika gärna vara en fördel som den kan ha nackdelar,

Svar på tråden 44 årig man med 25 årig kvinna