Inlägg från: Anonym (Frida) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frida)

Måste bryta helt med min vän och det är dubbla känslor

Jag har varit i samma situation med min storasyster. Hon är i trettioårsåldern men ungefär som en trettonåring mentalt så hennes liv kretsar väldigt mycket runt killar och att uppfattas som "cool" och "populär". Om hon inte får bekräftelse från killar rasar hennes liv samman och hon har hamnat i väldigt farliga situationer bara för att få vara med en kille.

Och tyvärr tror jag inte att det kommer förändras om hon själv inte är villig att erkänna att detta är ett problem, och att hon är villig att jobba för att göra något åt det. Det är en av anledningarna till att jag brutit med henne.

• Anonym (Frida)
    Anonym (G) skrev 2025-10-13 17:56:09 följande:

Man får hoppas ni är felfria i tråden som bryter med anhöriga för de har brister. En sann vän gör inte så. Då var inte vänskapen så djup till att börja med. 

Jag vet inte om du syftade på mig, men jag kan lova att det inte bara är pga killarna som jag brutit med min syster. Hon har även lurat massor av familjemedlemmar på pengar och betett sig hotfullt mot min son, utöver att hon dragit hem kriminella/missbrukande/allmänt obehagliga män, och för min sons skull valde jag att inte ha kontakt med henne längre, men det kändes inte relevant att ta upp i denna tråd.

Men beteendet med killar påminde kusligt mycket om hur min syster är, så det var det jag tog upp.
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Dollan) skrev 2025-10-14 22:35:17 följande:
    Droppen rann över bägaren på mig ikväll. Va bara detta som behövdes. Nu anklagade hon mig för att ha beräatta för andra om en kille hon legat med. Vilket jag inte har. Könde att nivån är nere så lågt och jag finner inga ord för hur galet sjukt det kändes. Vem bryr sig ens för det första och nej jag har har inte pratat om det. Mitt liv innehåller annat än vilka hon legat med oavsett vad hon går runt o tror.

Jag tappade det. Så nu har jag svårt att tro att hon kommer höra av sig igen och det känns så skönt och befriande. 

Jag vet att allt detta låter så otroligt barnsligt men jag har varit i hennes bubbla så länge så jag har nog blivit helt konstig i huvudet. 

Nu får det vara nog jag vill vidare med mitt liv och med henne som vän kommer jag inte fram och det har kvävt mig alldeles för länge. 

Ibland behöver man bara bli arg
    Ja du gör rätt som tar avstånd från henne.

Förlåt om det blir personligt nu men vet du om hon har någon diagnos? Min syster har en personlighetsstörning som gör så att andra människors åsikter om henne är hela hennes värld och hon måste ständigt ha bekräftelse, samtidigt som hon har ett behov att starta konflikter. Det du beskriver låter väldigt likt henne.
Svar på tråden Måste bryta helt med min vän och det är dubbla känslor