• Teresse7

Måste bryta helt med min vän och det är dubbla känslor

Anonym (G) skrev 2025-10-13 17:56:09 följande:

Man får hoppas ni är felfria i tråden som bryter med anhöriga för de har brister. En sann vän gör inte så. Då var inte vänskapen så djup till att börja med. 

Tror TS syftar på en vän. Inte anhörig. 

Orkar man verkligen med en person som inte läser av eller lyssnar på att man inte orkar så kan man välja att bryta oavsett om det är släkt eller inte. Man ska inte behöva må dåligt i en relation. 
  • Teresse7
    Anonym (L) skrev 2025-10-14 10:50:40 följande:

Så säg upp vänskapen då, om det är vad du vill? Förstår inte vad det är vi ska diskutera då du ändå verkar ha bestämt dig.

Läs ts rubrik. Förstår inte vissas otrevliga uppsåt här på FL. 
  • Teresse7
    Anonym (L) skrev 2025-10-14 14:03:00 följande:
    Det har jag redan gjort. Det ändrar inte mitt svar. Otrevligt? Haha, eller hur. 
    Alla andra här har fattat vad TS vill med tråden. 
  • Teresse7
    Anonym (L) skrev 2025-10-15 09:20:36 följande:

Men det framgår ju tydligt att du känner dig kvävd, inte uppskattar er vänskap och stör dig på henne. Då är det ju ganska glasklart att du bör bryta med henne, även för hennes egen skull. Det är ingen äkta vänskap om du ändå inte uppskattar henne, och du själv får ju inte ut något av er vänskap.  Andras upplevelser spelar egentligen ingen roll i just denna situation. Mår du inte bra av er vänskap så bryt. 

Du valde att skapa en anonym tråd här, så då får du leva med att du får olika svar. Det är liksom det ett diskussionsforum är till för. 

Ts har inte för avsikt att diskutera om hon ska bryta. Som vi skrivit innan till dig.

Vad TS anser om att andras upplevelser hjälper hen är upp till Ts själv att bedöma. 

Ja man kan få knepiga svar från de som svarar anonymt också.
Svar på tråden Måste bryta helt med min vän och det är dubbla känslor