Inlägg från: KimLinnefeldt |Visa alla inlägg
  • KimLinnefeldt

Bör mannen få känna sig attraktiv?

Anonym (Husfrun) skrev 2025-10-14 11:41:33 följande:

Men tjena vilken manssyn som råder? Här klagas det på mäns kvinnosyn men kvinnor är ju lika goda kålsupare om inte värre. 

Självklart behöver män också bekräftelse. Det har väl inte med manligt eller kvinnligt att göra utan det är väl mänskligt. Alla människor behöver bekräftelse på att de duger. Oavsett om de ser bra ut eller gör något bra. Uppmuntra varandra mer o va lite glada vettja

Exakt! Och allt är väl inte kropp. Man kan vara attraherad av sin partner för att hen är snäll, omtänksam, generös, snäll mot barnen, tar ansvar för hemmet, är initiativrik, luktar gott, har sköna händer och hundra andra saker.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Bekräftelse) skrev 2025-10-14 15:07:26 följande:

Säger jag i ord att jag finner honom attraktiv? Inte direkt. 

Visar jag att jag finner honom attraktiv i handling? Definitivt. Genom att röra vid honom, krama honom, pussa honom, lägga handen på hans ben om vi sitter nära varandra, ha kul ihop, säga fåniga saker, säga saker som kan tas sexuella etc. 

Gör han samma lika? Absolut. 

Jomenvisst, så kan man absolut signalera kärlek. Fint att ni gör det båda två.

Men känns det inte mysigt om han någon gång ser dig ögonen och stillsamt säger: Vad fin du är. Vad jag är glad som får vara med dig.

Och jag skulle gärna vilja höra det någon enstaka gång från min fru, utöver handhållning, kramar och pussar.
Svar på tråden Bör mannen få känna sig attraktiv?