• Anonym (F)

Bonusson som vägrar jobba

Att han aldrig jobbat, lever på bidrag och får kläder och saker är väl inte konstigt om han bara är 17år och omyndig. 

• Anonym (F)
    Anonym (En som inte curlar) skrev 2025-10-15 10:06:14 följande:
    Där är ju egentligen två punkter som kan diskuteras i denna trådstart
    1. Ska TS ha en åsikt i hurvida hennes bonusson ska sommarjobba. Det verkar varken du eller jag hålla med om. Tonen på dina inlägg skapar dock inte mycket utrymme till diskussion.
    2. Hurvida ungdomar ska sommarjobba. Där tycker jag att det är intressant att diskutera detta för ungdomar generellt, utan att det särskilt gäller för TS bonusson.

I mitt svar lyfte jag den generella frågan. Ingenstans har jag haft en åsikt om att TS ska bestämma detta för sin bonusson. men nu är detta väl trots allt ett diskussionforum? Diskussioner är ju just till för att väga åsikter för och emot. Ibland väljer man att ändra sin åsikt när man tar del av nya input, andra gånger inte. Det fina är ju att det står en fritt att göra som man vill. Vad du därför gör i ett diskussionsforum förstår jag inte. Om du inte har ett intresse för andras åsikter så borde du logga ut. Det är som sagt hela poängen med diskussion. 

1- Hon får gärna ha en åsikt och uppmuntra killen, men ska inte lägga sig i hur föräldrarna hanterar detta och borde inte bli så upprörd över detta. 

2- Generellt sätt är det bra att ungdomar sommarjobbar, men passar inte alltid alla, tror du inte de flesta tycker det?

3- TS borde strunta i hur mamman lever och vad för slags kläder killen har.  

Svar på tråden Bonusson som vägrar jobba