• KimLinnefeldt

Partner dålig andedräkt

Anonym (A) skrev 2025-10-15 10:56:48 följande:

Hade sagt att den här munhygienen krävs för samlivet med dig, istället för hintar. Du kan linda in det i att kritisera dig själv samtidigt: att du är känslig och överdriven men tyvärr behöver denna nivån. Då flyttas fokus från hans misslyckande till något han kan göra för att möta dig.

Ja, sätt ner foten. Berätta att detta är inget småtyckande, det är en DEAL BREAKER!

Ge honom munskölj, olika mellanrumsborstar och tandtrådsbyglar, en tungskrapa och medicinskt tuggummi. Slå in allt i ett rött paket med vita snören.

För mig är det obegripligt att en partner inte vill gå sin käresta till mötes. Om min fru vill att jag ska hänga i takkronan och joddla varje torsdag klockan åtta för att hon ska bli lycklig, då gör jag det.
  • KimLinnefeldt
    Goneril skrev 2025-10-15 11:42:38 följande:

Går han regelbundet till tandhygienist och får tandsten borttagen? Tungskrapa, massa tabletter etc är ingen lösning utan det som behövs är plackers och mellanrumsborstar. Två minuter med eltandborsten räcker inte, det krävs mer tid, särskilt som sambons tänder tycks negligerade. Därav den dåliga andedräkten. Det tar alltså TID att sköta tänderna, men den tiden har väl alla? Pengar kostar det också att gå till hygienisten, den som misskött sina tänder behöver säkert gå två gånger om året.                                                                                                                                                                 Gluggar ska tätas, garnityret ska vara komplett! Det är inte bara en utseendemässig fråga utan det har med tuggförmågan att göra, alltså en allmän hälsofråga. Implantat är dyra, men avstå från att byta bil ett tag så har ni kostnaden på plats! Alternativet är att bara äta puréer och le tandlöst. I det skedet ler man kanske inte och man äter inte ihop med andra, en katastrof rent socialt. Det är därför man ska spara lite pengar så man inte är utfattig på ålderns höst! 

Jag tror även att dålig lukt kan komma från magen, upp från matstrupen. Men jag läste på 1177 och hittade bara info om munhygien. Han borde förstås göra allt, allt, allt för att du ska tycka att han luktar gott.
Svar på tråden Partner dålig andedräkt