Inlägg från: Anonym (Mi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mi)

Äldre föräldrar?

Tom Araya skrev 2025-10-16 12:35:54 följande:
    Min pappa var nog äldst bland mina klasskamraters kompisars föräldrar föräldrar... så jo, det är gammalt.

Det beror väl helt på var man bor och vilka man umgås med. När jag fick första barnet bodde jag i en småstad där de flesta inte utbildade sig. Jag var 21 och flera vänner fick barn i samma ålder. Efter tredje barnet flyttade vi till Stockholm och utbildade oss och ingen i vår ålder hade ens börjat tänka tanken på barn än. Alla föräldrar på skolan och förskolan var äldre och hade det bra ställt. NU börjar mina jämnåriga vänner i Stockholm skaffa barn och vi ska få en sladdis samtidigt. Jag tror inte vår lill* kommer reagera så mycket på det eftersom alla våra vänner som får barn samtidigt är jämnåriga, misstänker vi inte kommer vara ensamma om att vara i vår ålder på kommande skola och förskola (grannar i vår ålder har också antingen små barn eller får första barnet nu). Vi är betydligt yngre än våra stora barns kompisars föräldrar. Vi hade heller inte hunnit skaffa hus och bygga ekonomin när de stora var små. Vilket var helt normalt för jag kommer ifrån, men inte där vi hamnade.

Svar på tråden Äldre föräldrar?