Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

arg man, säger till mig att kliva ur bilen..

Anonym skrev 2025-10-16 19:12:06 följande:
    För mycket text, samt för ihoppressat.
    Orkar inte läsa, sorry.
    Fan vad otrevligt. Varför ens kommenters då? 
  • Anonym (J)

Jag kan inte rikrigt se samma fel som ni andra. Ja det var kanske onödigt att ta det i bilen utan att ha pratat med honom först. Men för mig låter det som om han är något sorts överhuvud som måste lirkas och smöras för. Att ham tycker att barnen ska köra båda sporterna men att dem egentligen inte vill. 

Kan det vara så att barnen inte riktigt vågar säga vad dem vill av rädsla för att han ändå kör över deras önskningar och att mamman ville hjälpa sina barn i dens stunden?

Han låter onekligen onödigt aggresiv för en sådan sak. 

• Anonym (J)
    Olsdotter skrev 2025-10-17 12:40:31 följande:
    Problemet här är inte att TS adresserar saken. Ej heller i sak att barnen togs med i diskussionen.

Problemet är att TS var respektlös. 

Speciellt och alldeles särskilt när ett par är oeniga i en sak diskuterar man först enskilt hur man ska navigera den saken. Stor blunder här av TS, som dessutom i samma situation kör över pappans beslut. Eftersom att TS inte heller tycks ha förstått mannens perspektiv anar jag att detta inte var första gången mannen upplevde respektlöshet från TS, och att hans reaktion beror på ett underliggande och kontinuerligt problem.
    Men det kanske var och är enda gången hon kände att hon kunde starta snacket?
    Ja det var onödigt att fortsätta prata i bilen men är hans reaktion rimlig i förhållande till det som hände? Säga att hon startar ett världskrig och slänga ur henne ur bilen?
    Och egentligen vem fan är han att bestämma när saker och ting skall diskuteras? Är säker på att det hade varit annat ljud i skällan om det var han som gjorde så. 
Svar på tråden arg man, säger till mig att kliva ur bilen..