Inlägg från: Anonym (Zoe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Zoe)

Vad äter ni?

Äter 
    frukost 1 smörgås med pålägg grönsaker, hembakat bröd
    lunch varierat med halva tallriken grönsaker 
    mellanmål frukt
    middag varierat med halva tallriken med grönsaker
    kvällsmål frukt 

Nästan aldrig snacks godis eller fikabröd
    om det händer blir det hembakat, nötter eller en smoothie på banan yoghurt och bär.
    Bakar endast på mjöl av nötter tex mandelmjöl kokosmjöl eller hasselnötsmjöl.

Äter ej pasta ris potatis pga allergier.

Rör på mig mkt på jobbet så får min dagliga rörelse på det sättet.

Väger 61kg och håller vikten.

• Anonym (Zoe)
    Anonym (Lolo) skrev 2025-10-17 07:18:39 följande:

Följdfråga:

Blir ni mätta och nöjda?

Jag som väger 61 kg, 170cm lång och rör på mig vissa dagar väldigt mycket kan känna att jag kan behöva äta mer vissa dagar och tar då en smörgås med något proteinrikt pålägg och en sallad med feta ost och blandade grönsaker.
    Jag är inte rädd för att äta och äter om jag är hungrig men väljer med omsorg VAD och hur ofta jag äter av vissa saker.
    Man ska vara snäll mot sig själv men inte äta för mycket och ofta av tex godsaker.
    Att fokusera go fika till helgerna är ett bra steg🤗
  • Anonym (Zoe)
    Anonym (Zoe) skrev 2025-10-17 07:45:27 följande:
    Jag som väger 61 kg, 170cm lång och rör på mig vissa dagar väldigt mycket kan känna att jag kan behöva äta mer vissa dagar och tar då en smörgås med något proteinrikt pålägg och en sallad med feta ost och blandade grönsaker.
    Jag är inte rädd för att äta och äter om jag är hungrig men väljer med omsorg VAD och hur ofta jag äter av vissa saker.
    Man ska vara snäll mot sig själv men inte äta för mycket och ofta av tex godsaker.
    Att fokusera go fika till helgerna är ett bra steg🤗
    * menar att jag kan ta ett extra och tyngre mellanmål när jag behöver, oftast ett par timmar efter middagen om jag har ätit för lite.
Svar på tråden Vad äter ni?