Inlägg från: Anonym (Bettan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bettan)

Vad äter ni?

Frukost: normalfet yoghurt och osötad müsli
    Fika: te
    Lunch: lagad mat, macka eller samma som frukosten. Det är rätt olika
    Fika: te 
    Middag: som lunchen 

Godis på lördagar. :) Bulle/kaka/glass en till två gånger i veckan och då inga jättemängder. Kanske en bulle eller två småkakor. 

• Anonym (Bettan)
    Olsdotter skrev 2025-10-17 13:28:33 följande:
    Jag äter minst 50 g protein om dagen, men oftast snarare 60 g. Det räcker för att hålla muskelmassan för mig, styrketränar en del men inte överdrivet (däremot TUNGT när jag väl tränar).

Väger du din mat? Varför? 

Själv har jag ingen aning om vad maten väger. Eller exakt hur stor del protein den innehåller. Ska jag vara ärlig låter det inte riktigt friskt att hålla på att väga och räkna ut proteinandel osv. Mår man verkligen bra av att hålla på så? Jag bara käkar på, jag. 

• Anonym (Bettan)
    Olsdotter skrev 2025-10-17 16:27:21 följande:
    Ja, väger eller uppskattar vikten efter hur mycket av paketet jag tar för att kunna räkna protein.

Väger bara kvarg/ kött/ ägg.
    Ok. Varför räknar du protein? 
  • Anonym (Bettan)

Oj, förlåt Olsdotter! Såg ditt svar till annan användare nu. Jag känner många friska kvinnor i eller förbi klimakteriet och ingen räknar proteiner (vad jag vet). Du gör så klart som du vill, men det behövs ju normalt sett inte. Men annars håller jag med dig, man behöver tänka om lite vad gäller mat och träning i vår ålder. Man kan inte köra på som förut. 

Svar på tråden Vad äter ni?