Moster som ställde in att komma
det kanske inte är en så stor grej men jag blev lite besviken på min syster. Min syster har alltid stått väldigt nära mitt barn, kom nästan dagligen o sa hej då vi bor nära varandra. Sen träffade hon en kille för 2 år sedan o jag förstår ju att det ändras. Problemet är att hon är en extremt stressad person, blir hon stressad att hon tex måste städa , tvätta, laga mat blir liksom hela dagen förstörd typ. Hon blir otrevlig o det går nästan inte att prata med henne. Det är heller inte bättre för att killen hon träffat är tvärtemot o tycker att man inte behöver städa, diska eller liknande vilket jag har märkt hon tycker är jätte jobbigt. I vilket fall så skulle mitt barn ha ett uppträdande på förskolan som hon var så glad över att moster skulle komma, något som min syster själv hade frågat om hon fick komma.
detta är på eftermiddagen. som alla andra helger vill aldrig hennes kille gå upp i tid, tex om de bestämt att de ska greja hemma så kommer de inte igång förens lunch typ då han tycker man ska sova. Så när det är 1 timme kvar får jag ett mess att de hinner inte klart med vad de skulle göra så hon får skippa uppträdandet. Jag fick ju då tala om att moster kommer inte och min dotter blev lite ledsen. Överreagerar jag att bli besviken? Det är väldigt ofta såhär