Inlägg från: Anonym (Bipolär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bipolär)

Imovane och alkohol (långt)

Man måste ta imovane i samband med sänggående. Kan hända att man gör saker i ett tillstånd där man inte är sig själv om man inte somnar på den. Hon borde inte ta medicinen alls om hon är uppe/vaken efter intag.

• Anonym (Bipolär)
    Anonym (Jag) skrev 2025-10-20 11:01:35 följande:
    Tack så mycket för svar! Jag ska försöka prata med henne om det när hon inte är påverkad och prata med resten av familjen och fundera vad man kan göra. Du har rätt, om hon tar den på det sättet hon gör nu borde hon inte ta den alls egentligen. 
    Hon kanske har blivit tillvand på dosen så hon inte somnar av den längre. Det är en narkotikaklassad medicin
  • Anonym (Bipolär)
    Anonym (Jag) skrev 2025-10-20 18:20:49 följande:
    Ja så kanske det är. Vet inte varför hon inte går och lägger sig direkt när hon tar dom. 
    Har hon blivit beronde så får hon abstinens om hon inte tar dom. De har också bra ångestlindrande effekt som kan vara lockande.

Men det kan ju också vara så att hon inte inser att hon är vaken och beter sig konstigt. När jag varit uppe och ätit efter intag så minns jag det först när min man påpekar det. Jag är noga med kosten så jag ät inte alls mig själv och agerar i halvsömn.
Svar på tråden Imovane och alkohol (långt)