Imovane och alkohol (långt)
Både jag och sambon tar elvanse och imovane när vi har. (Han har recept, jag tar ibland bara). 
 Att hon blir annorlunda beror nog på att hon antingen har druckit för mycket eller att hon inte druckit något alls men tagit imovane och hållt sig vaken. Att hon blandar just alkohol och imovane gör ingen skillnad. Det har jag gjort miljoner ggr typ. Det du kan säga till henne är att hon måste lägga sig ner för att sova efter intag av imovane för man vet inte vad man gör och blir helt personlighetssförändrad om man håller sig vaken.

Om hon ibland överdoserar elvanse så behöver hon verkligen imovane så att sluta med den är inget alternativ. 

Vi överdoserar ibland när vi har något jobbigt och viktigt att göra, typ flyttstäda på relativt kort tid. Då är det bra med imovane så man somnar gott.
Jag har t.ex. haft tabletter som i vanliga fall hjälper mot bihåleinflammation men numera väldigt ogärna skrivs ut i Sverige och är helt förbjudna i USA. Det är för att de kan vara psykogena för ca 2% av användarna. Man går då i psykos och en vän till mig blev galen, ville anfalla sin man med kniv och skilja sig, efter ett par såna.
Så snälla uttala dig inte när du uppenbarligen inte vet nåt.