• Anonym (B)

Hur är det att vara undersköterska?

Jag funderar på att plugga till undersköterska. Vill inte jobba inom hemtjänst men kan tänka mig att arbeta på till exempel demensboende. Kan också tänka mig att jobba på större sjukhus med till exempel förlossning eller annat. Men hur ser verkligheten ut? Jag vill inte jobba helger, finns det ens möjlighet att ha vanliga arbetstider som undersköterska på sjukhus? Måste man jobba helg eller kvällspass? Har småbarn hemma, det är därför. Funderar lite kring lön också. Jag är utbildad barnskötare just nu så jag är van vid en riktigt låg lön. Antar att det är typ samma som undersköterska? 

Funderar på om det är mer värt att bli sjuksköterska. Men är rädd att utbildningen är för tuff. 

• Svar på tråden Hur är det att vara undersköterska?
  • EpicF
    Anonym (Kommer) skrev 2025-10-21 22:03:24 följande:
    Vad är det som gör det så viktigt för dig att du nästan måste kommentera alla trådar här på familjeliv 
    Jag kommenterar de trådar jag finner intressanta och de trådar som omhandlar ämnen jag kan. I likhet med andra. Det är långt ifrån "nästan alla" trådar.Är ca 20% av trådarna på familjeliv.

Men om du tycker att 20% är samma som 100% så får du absolut tycka det. Men det bevisar enbart att du misslyckades totalt med högstadiematematiken.

Och hur svarar det på ts fråga?
  • Anonym (Kommer)
    EpicF skrev 2025-10-21 22:22:51 följande:
    Jag kommenterar de trådar jag finner intressanta och de trådar som omhandlar ämnen jag kan. I likhet med andra. Det är långt ifrån "nästan alla" trådar.Är ca 20% av trådarna på familjeliv.

Men om du tycker att 20% är samma som 100% så får du absolut tycka det. Men det bevisar enbart att du misslyckades totalt med högstadiematematiken.

Okej men ser dig väldigt ofta på familjeliv. 
    sedan bara för jag skriver alla behöver det inte betyda bokstavligt talat alla utan det är ett uttryck. precis som att säga att något tar hela dagen när man menar att det tar lång tid