Ruvardag 4, någon mer?
Hej! Jag gör min första IVF. De plockade 8 ägg i måndags, men bara 2 blev befruktade
Ska sätta in det ett av dem imorgon, men har redan börjat tappa hoppet.
Hej! Jag gör min första IVF. De plockade 8 ägg i måndags, men bara 2 blev befruktade
Ska sätta in det ett av dem imorgon, men har redan börjat tappa hoppet.

. Jobbigt med flytningarna, kan det vara så att det förhoppningsvis inte påverkar det som händer i livmodern där de sätter in embryot? Att det är mer lokalt liksom. Jobbigt ändå såklart.. Åh vad störigt Maddie!
Visst känns det som altt allt möjligt eller omöjligt som skulle kunna hända.. fan i mig händer. Jag har tex haft vätska (?) i livmodern, behövt stå i kö till massa extra undersökningar (visade inget), en remiss kom bort i posten !?!? Ja herregud. Jag tror att de flesta av oss känner det samma. Det som inte gör denna resan, kan inte fatta alla hinder och prövningar vi går igenom.
På tal om det. Ruvar dag 9 här och medicinerna (4*cyclogest +progynon) kickar min butt!! Jag är så trött. Mildt illamående halva dagen, eller liksom "blä känsla" och ville bara gå hem och lägga mig. Hoppas såklart att det är något annat än bara medicinerna.. Men jag har blivit lurad förr, så jag vågar inte ta ut något. Bara hoppas.
Hur mår ni andra idag? ❤️
Hur gamla är ni andra? Har ni barn sedan innan?
Jag är 39 år och har en 10-årig dotter. Gör nu IVF för att min man är steriliserad.
När jag läser era historier så känner jag mig sååå privilegierad som redan har ett barn. Det är verkligen ingen självklarhet.
Kämpa på, ni är grymma!
Hue går det för er?
Jag är nu på RD 3. Känns som att jag har extrem PMS. Har jätteömma bröst, är lättirriterad och sjukt trött. Har även känt av muskelvärk i benen, men det kan ju lika gärna bero på att jag är på väg att bli förkyld eller något. Har fortfarande ont i äggstockar efter äggplocket.
Man analyserar verkligen varenda liten detalj, och då är jag bara på dag 3 😁
Brukar alla hormonerna göra att den vanliga menscykeln blir rubbad, så att mensen kan bli sen även om man inte blivit gravid? För annars är min vanliga mens beräknad att komma 5 dagar innan min testdag.
Får man vara med här? Har flera års historik av infertilitet och trots tester på oss båda hittar man ingen orsak. Varit gravid 6 gånger under 3 års tid (mha inseminering, embryo och naturligt) innan 7:e gången tog sig och blev vår dotter, som nu är 2,5 år. Blev gravid för ett år sen och fick missfall då också, tyckte det var jobbigt så vi pausade det. Alla missfall har skett innan vecka 6-7, så väldigt tidiga.
Vi började med syskonförsök för ett halvår sen igen och jag blev gravid på naturlig väg förra månaden, men fick ett tidigt missfall (som vanligt). Nu har vi satt in en 5 dagars embryo och jag är på RD2. Vi har inte åldern på vår sida så jag vågar inte fortsätta testa naturligt och hoppas på det bästa, kan ta många månader/år innan vi lyckas igen. Sen suger det såklart att vi behöver betala per återföring nu. Hade vi varit yngre så hade jag fortsatt ge fler naturliga försök ett försök. Sen är vi otroligt privilegierade som har ett barn, men det tog många år av sorg och depression innan vi kom dit, så det har verkligen inte varit en lätt väg så som det varit för alla mina vänner (ja jag är lite bitter, kommer inte hymla med nåt annat). Jag kommer troligtvis smygtesta redan nästa vecka, vill helst inte behöva ta progesteron längre än nödvändigt utan hellre få min mens så jag kan påbörja ett nytt försök så tidigt som möjligt.
Hmm, jag tänker spontant att man inte ska tolka in för mycket i symtomen vi känner eller inte känner just nu. Riktiga graviditetssymtom bör inte komma förrän tidigast omkring testdagen, eller ännu senare.
Nej vad jobbigt 😥 vet exakt vad du går igenom, så var det tyvärr förra månaden för mig när jag plussade - jag gick från att känna lite illamående och konstiga hungerskänslor till att vakna upp några dagar senare och känna mig ?normal?, då testade jag igen och fick negativt på stickan 😓 läste också tusen reddit trådar för att försöka hitta solskenshistorier men för en som gått igenom så många missfall så visste jag ändå innerst inne att det var kört igen. Sån jäkla ångest!! 😔
Med det sagt så hoppas jag verkligen verkligen att det inte är fallet för dig ❤️ jag har gått igenom så mycket ångest de första 3 åren när vi försökte och jag slängdes konstant mellan hopp och förtvivlan. Det är så demonisk grej att gå igenom psykiskt och fysiskt som kvinna, kan bryta ner även dem starkaste av oss.
Tror också det stämmer att man innan 5-6 veckor oftast inte får så mycket symptom, det kan ju likagärna vara pms eller medicinerna (vet jag alldeles för väl efter 40+ månader av att kroppen lurar en med ?gravidsymptom?), så hoppet är verkligen inte ute.
Visst hade du en 5-dagars? Jag har testdag 5/11 med en 5-dagars men lär testa tidigare. Hade du mått bättre av att veta redan nu eller ska du hålla dig till tisdag?
Dagen innan julafton. Eller domedagen.
Så känns det i alla fall.
RD13 och testdag i morgon. Det som talar för ett plus är ömmande bröst (det kom tillbaka efter att nästan ha gått bort), jag läste någonstans att det där med att symptomen kommer och går KAN ha att göra med att hormonerna höjs i omgångar och när det kommer en peak ökar symptomen för att sen chilla lite.
Det låter ju inte som att medicinen kan helt plötsligt göra så.... Hoppas jag.
Det som talar emot är just de jävla medicinerna (progynon, östrogen) som tidigare har lurats. Jag försöker att lugna ner mig med det faktum att vi faktiskt (första gången någonsin) har embryon i frysen. Kanske behöver jag inte falla så djupt om det blir negativt...
Men för säkerhetsskull; gode gud, spagettimonster, Freja, Venus, trisslotten och alla andra gudar ge oss vårt mirakel. Eller "ge och ge" vi har kämpat som fan 😂😂
Peace out!
Vaknade 02.00 jätte kissing nödig. Fan. Jag kan inte vänta fyra timmar.. och vill inte väcka sambon och testa mitt i natten.
Tänkte att det borde visa plus även om det inte är "morgon urin" per definition...
Vid sex gick jag upp och testade. Grät av ångest innan vi vågade titta på testet tillsammans.. Kände verkligen att det kunde gå hur som helst.
Det var positivt!! ❤️ Grät ännumer av lycka.
Så himla underbart. Hoppas bara den lille krabaten stannar!! Försöker att bara njuta av att det gått bra hittills.