• Kardemummabullen

Ruvardag 4, någon mer?

Gjorde insättning av ett 5 dagars embryo i torsdags och är nu på ruvardag 4. Inga symptom än så länge. Det är nu de tuffaste dagarna väntar. Någon mer i samma sits? :) 

• Svar på tråden Ruvardag 4, någon mer?
  • WaterAnimal

Hej! 
    Jag satte in en 5 dagars förra tisdagen, så RD 6 idag. 
    Jag har alla möjliga (milda) symptom! Främst lågmält illamående från och till (kaffe älskaren vill inte alltid ha kaffe) samt bröst som ömmar mer och mer 

Men. Jag har varit med förr. En gång betydde detta att jag var gravid (men det gick inte vägen) och en gång var det negativt (fast jag hade inte så ömma bröst den gången, så gissa om jag övertolkat det nu!)

Så att eh. Medicinerna är verkligen inte schyssta, som ger samma symptom som det man längtar efter mest i världen ❤️

Har du ruvat tidigare? När är din testdag? 

• Kardemummabullen
    WaterAnimal skrev 2025-10-20 21:46:57 följande:

Hej! 
    Jag satte in en 5 dagars förra tisdagen, så RD 6 idag. 
    Jag har alla möjliga (milda) symptom! Främst lågmält illamående från och till (kaffe älskaren vill inte alltid ha kaffe) samt bröst som ömmar mer och mer 

Men. Jag har varit med förr. En gång betydde detta att jag var gravid (men det gick inte vägen) och en gång var det negativt (fast jag hade inte så ömma bröst den gången, så gissa om jag övertolkat det nu!)

Så att eh. Medicinerna är verkligen inte schyssta, som ger samma symptom som det man längtar efter mest i världen ❤️

Har du ruvat tidigare? När är din testdag? 

Åh spännande, håller tummarna för dig! Det färgar en tyvärr ja när man varit med tidigare. Detta är min tredje insättning, tidigare två blev inget med. Hoppas på tredje gången gillt nu. Men tycker det är så jobbigt att inte ha symptom. Denna insättning är i naturlig cykel, slipper gå på progesteron vilket är både skönt men också stressande. Testdag 29:e (!), och du?
  • Anonym (Maddie)

Hej! Jag gör min första IVF. De plockade 8 ägg i måndags, men bara 2 blev befruktade Rynkar på näsan Ska sätta in det ett av dem imorgon, men har redan börjat tappa hoppet.

• Kardemummabullen
    Anonym (Maddie) skrev 2025-10-21 17:11:12 följande:

Hej! Jag gör min första IVF. De plockade 8 ägg i måndags, men bara 2 blev befruktade Rynkar på näsan Ska sätta in det ett av dem imorgon, men har redan börjat tappa hoppet.

Starkt jobbat av dig! Jag har fått ut ungefär lika många ägg på mina 2 plock och med samma mängd befruktade som dig per gång. Hur kommer det sig att du tappat hoppet? Lycka till imorgon! Glad
  • Anonym (Maddie)
    Kardemummabullen skrev 2025-10-21 19:10:25 följande:
    Starkt jobbat av dig! Jag har fått ut ungefär lika många ägg på mina 2 plock och med samma mängd befruktade som dig per gång. Hur kommer det sig att du tappat hoppet? Lycka till imorgon! Glad
    Är nog mest rädd att de inte kommer klara sig. Om 6 stycken var för dåliga, varför skulle då dessa 2 vara bättre? Men jag får helt enkelt bara hoppas på att det ska gå bra! 
  • WaterAnimal
    Kardemummabullen skrev 2025-10-20 21:57:26 följande:
    Åh spännande, håller tummarna för dig! Det färgar en tyvärr ja när man varit med tidigare. Detta är min tredje insättning, tidigare två blev inget med. Hoppas på tredje gången gillt nu. Men tycker det är så jobbigt att inte ha symptom. Denna insättning är i naturlig cykel, slipper gå på progesteron vilket är både skönt men också stressande. Testdag 29:e (!), och du?
    Åh, men om det är en naturlig cykel så känns det ju fullt rimligt att inte ha några symptoms tills minst efter testdag. 
    Och om man har symptom så kan det ändå betyda både det ena och det andra. Hoppas du kan distrahera dig istället för som jag, spendera timmar om dagen med att läsa familjeliv och reddit trådar om symptom. Suck.

Och fy fasen vad skönt att slippa medicinerna! Det är ju bra att de testar om man har en egen cykel. 

Jag har testdag den 28:e 😊 
  • WaterAnimal
    Anonym (Maddie) skrev 2025-10-21 17:11:12 följande:

För att känna lite mer hopp (helt ovetenskapligt) så brukar jag tänka att om det bara blev ett/två ägg som tog sig.. Ja då la kroppen all krut på att de skulle bli toppen. 

Unna dig känna att "just nu" finns det i alla fall en chans. Undertiden vi går igenom all stimulering, medan vi väntar på allt möjligt.. ja då är man inte gravid. Nu kan du vara det. Schrödingers gravid brukar jag kalla det 😂 och jag tycker det är lite bättre än inte gravid alls. 
  • WaterAnimal

RD7 för mig idag. Tilltagande ömma bröst är mitt tydligaste symptom och jag tänker att visst borde väl inte bieffekterna a progesteronet öka? Jag har ju tagit de ända sedan 5dagar innan transfer... Eller kan hormonet liksom byggas upp och där med göra att symptom blir tydligare? (Jag veeeeet att folk säger att det är för tidigt för riktiga symptom. Men men.)

Har också varit väldigt trött idag, speciellt på eftermiddagen. Men helt ärligt. Det kan vara sviterna av ett bröllop i helgen 😂😂 Gick och la mig 3 och var sen klarvaken kl. 7. Tror inte jag sovit igen det. 

Så ja. Dagens inlägg från en crazy-person. I'll be back!

• Kardemummabullen
    WaterAnimal skrev 2025-10-21 19:50:27 följande:
    Åh, men om det är en naturlig cykel så känns det ju fullt rimligt att inte ha några symptoms tills minst efter testdag. 
    Och om man har symptom så kan det ändå betyda både det ena och det andra. Hoppas du kan distrahera dig istället för som jag, spendera timmar om dagen med att läsa familjeliv och reddit trådar om symptom. Suck.

Och fy fasen vad skönt att slippa medicinerna! Det är ju bra att de testar om man har en egen cykel. 

Jag har testdag den 28:e 😊 
    Det lugnar mig lite att du skriver det, ska försöka tänka så gällande symptomenGlad Man är ju hysterisk med att känna efter de här "huggen" eller "molande värk" som många känner. Fortfarande inga symptom för min del och idag är jag på ruvardag 5. Det här med att distrahera sig går inte bra här heller kan jag tala om, mååånga trådar hinner man ta sig igenom här på familjeliv. En vecka kvar för dig till testdag då!
Svar på tråden Ruvardag 4, någon mer?