• WaterAnimal

Ruvardag 4, någon mer?

Hej! 
    Jag satte in en 5 dagars förra tisdagen, så RD 6 idag. 
    Jag har alla möjliga (milda) symptom! Främst lågmält illamående från och till (kaffe älskaren vill inte alltid ha kaffe) samt bröst som ömmar mer och mer 

Men. Jag har varit med förr. En gång betydde detta att jag var gravid (men det gick inte vägen) och en gång var det negativt (fast jag hade inte så ömma bröst den gången, så gissa om jag övertolkat det nu!)

Så att eh. Medicinerna är verkligen inte schyssta, som ger samma symptom som det man längtar efter mest i världen ❤️

Har du ruvat tidigare? När är din testdag? 

• WaterAnimal
    Kardemummabullen skrev 2025-10-20 21:57:26 följande:
    Åh spännande, håller tummarna för dig! Det färgar en tyvärr ja när man varit med tidigare. Detta är min tredje insättning, tidigare två blev inget med. Hoppas på tredje gången gillt nu. Men tycker det är så jobbigt att inte ha symptom. Denna insättning är i naturlig cykel, slipper gå på progesteron vilket är både skönt men också stressande. Testdag 29:e (!), och du?
    Åh, men om det är en naturlig cykel så känns det ju fullt rimligt att inte ha några symptoms tills minst efter testdag. 
    Och om man har symptom så kan det ändå betyda både det ena och det andra. Hoppas du kan distrahera dig istället för som jag, spendera timmar om dagen med att läsa familjeliv och reddit trådar om symptom. Suck.

Och fy fasen vad skönt att slippa medicinerna! Det är ju bra att de testar om man har en egen cykel. 

Jag har testdag den 28:e 😊 
  • WaterAnimal
    Anonym (Maddie) skrev 2025-10-21 17:11:12 följande:

Hej! Jag gör min första IVF. De plockade 8 ägg i måndags, men bara 2 blev befruktade Rynkar på näsan Ska sätta in det ett av dem imorgon, men har redan börjat tappa hoppet.

För att känna lite mer hopp (helt ovetenskapligt) så brukar jag tänka att om det bara blev ett/två ägg som tog sig.. Ja då la kroppen all krut på att de skulle bli toppen. 

Unna dig känna att "just nu" finns det i alla fall en chans. Undertiden vi går igenom all stimulering, medan vi väntar på allt möjligt.. ja då är man inte gravid. Nu kan du vara det. Schrödingers gravid brukar jag kalla det 😂 och jag tycker det är lite bättre än inte gravid alls. 
  • WaterAnimal

RD7 för mig idag. Tilltagande ömma bröst är mitt tydligaste symptom och jag tänker att visst borde väl inte bieffekterna a progesteronet öka? Jag har ju tagit de ända sedan 5dagar innan transfer... Eller kan hormonet liksom byggas upp och där med göra att symptom blir tydligare? (Jag veeeeet att folk säger att det är för tidigt för riktiga symptom. Men men.)

Har också varit väldigt trött idag, speciellt på eftermiddagen. Men helt ärligt. Det kan vara sviterna av ett bröllop i helgen 😂😂 Gick och la mig 3 och var sen klarvaken kl. 7. Tror inte jag sovit igen det. 

Så ja. Dagens inlägg från en crazy-person. I'll be back!

• WaterAnimal

Åh vad störigt Maddie! 
    Visst känns det som altt allt möjligt eller omöjligt som skulle kunna hända.. fan i mig händer. Jag har tex haft vätska (?) i livmodern, behövt stå i kö till massa extra undersökningar (visade inget), en remiss kom bort i posten !?!? Ja herregud. Jag tror att de flesta av oss känner det samma. Det som inte gör denna resan, kan inte fatta alla hinder och prövningar vi går igenom. 

På tal om det. Ruvar dag 9 här och medicinerna (4*cyclogest +progynon)  kickar min butt!! Jag är så trött. Mildt illamående halva dagen, eller liksom "blä känsla" och ville bara gå hem och lägga mig. Hoppas såklart att det är något annat än bara medicinerna.. Men jag har blivit lurad förr, så jag vågar inte ta ut något. Bara hoppas. 

Hur mår ni andra idag? ❤️

• WaterAnimal

Tack för pepp! ❤️ 

Och ja, jag har läst jätte många trådar på Reddit med folk som verkligen inte haft ett enda symptom förrän typ vecka 6. Så det verkar nästan vara vanligare! 

Triggerwarning för tråkigheter!

Jag är 34. Vi har faktiskt fått gå vidare till äggdonation. Jag har en sjukdom sedan tidigare och antingen har den, eller behandlingen eller ren otur gjort så att mina ägg inte håller måttet. Över 4 IVF cykler (+en canceled) fick jag ut 29 ägg. Endast 2 har kunnat föras tillbaka. En blev "missed misscarrage (fy fn vad jobbigt) och en blev det inget av. 

Så vi fick rekommendationen att gå vidare till donation. En stor sorg. Men också en liten lättnad, för har varit oerhört jobbigt att ruta in livet i flera år efter alla behandlingar och undersökningar. 

Nu hoppas vi på vårt mirakel. Och det känns helt rätt för oss❤️ 

Jag testar inte tidigt. Det har varit så långt mellan mina återföringar att jag "njuter" (eller blir galen) av att unna mig att tänka att kanske-kanske är jag gravid nu. Dessutom vet jag inte hur jag skulle kunna fortsätta med medicinerna en hel vecka till om jag såg att testet var negativt.. och de vill kliniken att man gör. 

• WaterAnimal

Maddie - ta det fortsatt lugnt efter äggplocket. Bara peppa dig själv, fy fan vad bra du var! Jag tror jag brukade ha ganska inte i typ en vecka efter äggolocket. 

Ruvar dag 11 här!! 
    Välkomna till en ny dag av mindfuck 😅

Enda gången jag har plussat så fick jag en liten nidblödning 11dpt, så jag hoppades att jag skulle få det igen. Sen nu när den inte verkar dyka upp så har min hjärna vänt på det: "Amen förra gången fick du plus, men det stannade inte, så detta är nog ett bra tecken i alla fall" 🙃 

Annars, försatt ont i brösten (hade jag vid plusset också, men inte vid minuset) och känner mig trött. Vaknade klarvaken mitt i natten, fick gå upp och lägga mig och läsa på soffan vid halv fyra 😅 Det hände också mycket när jag plussade (och lite mindre vid minuset). Men jag har läst på Reddit att det är jättevanligt när man tar progesteron. 

Så allt som allt. Två dagar kvar. Test på tisdag. Jag försöker att inte tänka på testandet allt för mycket. Jag blir så ledsen på tanken att det skulle vara ett minus.. och jag vill så himla gärna ha ett plus. Det känns verkligen som att det kan gå åt ena eller andra hållet... 

• WaterAnimal

I en vanlig cykel startar mensen när det kommer en tydlig dipp i kroppens progesteron nivåer. Det är därför man kan framkalla mens (så länge det finns något att blöda ut) genom att ta progesteron tabletter i 10 dagar och sedan sluta med dem. 

För oss som tar extra progesteron kan därför mensen utebli tills man slutar med progesteronet. Men. Det kan också vara så att man börjar blöda innan, men kanske lite senare än vanligt. 

Så. Som vanligt så gör våra mediciner att man inte kan lita på en endaste grej 😅

• WaterAnimal

Välkommen till tråden Lolix!
    Vi tänker på dig och hoppas ❤️ Jag kan också känna mig bitter på mina vänner. Många har blivit gravida på första månaden de försökte. Har också vänner som fått två barn undertiden vi försökt.. Men vi kämpar vidare 💪 
    Mitt mantra har varit att när det väl är vår tur, så kommer det väga så mycket tyngre än allt jobbigt. 

Har du fått någon extra medicin i och med att du har förlorat det flera gånger?

• WaterAnimal

ÅNGEST!! RD12
    Vaknade 04.40 och inser att brösten inte ömmar alls som de gjort de senaste dagarna. Mjuka och inte spända. 
    Jag saknar också en konstig hungerkänslor som jag haft när jag vaknat på natten tidigare. 

Är detta ett tecken på att eventuella hormoner inte längre stiger? Jag känner mig helt gråtfärdig. Med dessa ömma bröst (som jag haft enda gången jag plussat) hade jag hoppet uppe! Nu ... 

Jag har läst massa trådar på Reddit och en del här på familjeliv. Det verkar kunna vara så att symptomen går upp och ner. Folk med exakt samma upplevelse som mig har plussat (men också inte). Folk skriver också (mycket!) att symptomen innan typ vecka 6 (?) beror på medicinerna och inget annat. 
    Det fick upp mitt hopp lite grann igen. Men ärligt talat vilken verklighets-käftsmäll. Jag vill så innerligt att detta ska fungera ❤️ Snälla snälla. Test dag på tisdag. 

Morgontidig post här.. legat vaken sedan 04.40 och glömde bort att man ställt tillbaka klockan, så trodde det var rimligt att gå upp nu 😋

• WaterAnimal

Hej! 
    Tack för stöd! Behövde verkligen ventilera för några som förstår. En del symptom har återkommit under dagen. Tänk att det är skönare att ha dessa symptom trots att vi ju kom överrens om att det är medicinerna och vi kan inte veta bu eller bä 🙃🙃

Jag kommer inte testa tidigare, min story finns lite längre upp i tråden, men lite snabbt så har jag gjort 5 IVF cykler men bara ruvat 2 gånger och nu har vi gått vidare till doneradeägg. Därför vill jag "njuta" ???? av att det åtminstone finns en chans att jag är gravid nu. Och jag hade haft svårt att fortsätta med medicinen om det visade negativt - och det ska man ju. 

En dag kvar. Jag klarar det.

Vi är bäst, hejja oss! 💪

• WaterAnimal

Dagen innan julafton. Eller domedagen. 
    Så känns det i alla fall. 
    RD13 och testdag i morgon. Det som talar för ett plus är ömmande bröst (det kom tillbaka efter att nästan ha gått bort), jag läste någonstans att det där med att symptomen kommer och går KAN ha att göra med att hormonerna höjs i omgångar och när det kommer en peak ökar symptomen för att sen chilla lite. 
    Det låter ju inte som att medicinen kan helt plötsligt göra så.... Hoppas jag. 

Det som talar emot är just de jävla medicinerna (progynon, östrogen) som tidigare har lurats. Jag försöker att lugna ner mig med det faktum att vi faktiskt (första gången någonsin) har embryon i frysen. Kanske behöver jag inte falla så djupt om det blir negativt... 

Men för säkerhetsskull; gode gud, spagettimonster, Freja, Venus, trisslotten och alla andra gudar ge oss vårt mirakel. Eller "ge och ge" vi har kämpat som fan 😂😂

Peace out! 

• WaterAnimal

Vaknade 02.00 jätte kissing nödig. Fan. Jag kan inte vänta fyra timmar.. och vill inte väcka sambon och testa mitt i natten. 

Tänkte att det borde visa plus även om det inte är "morgon urin" per definition... 

Vid sex gick jag upp och testade. Grät av ångest innan vi vågade titta på testet tillsammans.. Kände verkligen att det kunde gå hur som helst. 

Det var positivt!! ❤️ Grät ännumer av lycka.
    Så himla underbart. Hoppas bara den lille krabaten stannar!! Försöker att bara njuta av att det gått bra hittills. 

• WaterAnimal

Tack! ❤️ 
    Jag kontaktade kliniken direkt och bad om att få en tid så tidigt som de tyckte var rimligt. Fick en tid fredag 14/11, så 7+1. Sköterskan sa dock att kanske var det förtidigt för att se allt de ville se och då får man komma in veckan efter ingen. 

Men det är okej! Lite mer än två veckor ska vi försöka att stå ut och sen kanske vi får se hjärtslag. Så otroligt det vore 😊

Svar på tråden Ruvardag 4, någon mer?