• Anonym (För pigg?)

Inställda dejter pga trötthet

Jag är man på 40 år, har blivit singel efter långt förhållande. 
    Efter lite dejting via andra håll så har jag nu kommit in på apparna, tinder och hinge...
    Precis som många säkert upplevt, så går det bra ena stunden för att sedan gå... Skit?

Alla jag träffat har minst en gång ställt in något planerat pga "dålig dag" eller bara "trött". Wtf!?!
    Vad är detta? En ok anledning? Själv kan jag inte relatera för jag har min skit i ordning. Eller är det en ursäkt för att slippa träffas?

Jag fattar att kvinnors utbud är enormt mycket större, och att där finns fler fiskar på deras krokar. Så om jag försöker övertolka så läser jag egentligen att där finns något annat som först ska utforskas.

Men jag kan ha fel kanske? Vissa kanske bara är så trötta att de inte orkar ses? Några kvinnor hörninnebsom kan skina lite ljus?

• Svar på tråden Inställda dejter pga trötthet
  • Anonym (h)

Du kan inte förstå att man kan vara trött eller ha en dålig dag på jobbet?

Ja... då är det svårt.

• Anonym (Hm)

Fast jag tänker att det kan finnas ganska många anledningar som resulterar i att man säger att man inte orkar, tex att man faktiskt inte orkar, att man känner sig osäker på personen, att det känns skrämmande att möta någon från en dejtingsida, att man tyckte det var kul att skriva men drar sig när det blir mer seriöst. Många kvinnor hänger ju på just de appar du nämner för bekräftelse online och inget mer. 

• Dexter dot com

Inga vilda hästar i världen skulle hindra mig från att gå på dejt med någon jag verkligen är intresserad av. Skulle jag skylla på trötthet vore jag inte speciellt intresserad. Jag skulle iof vara ärlig med det och inte ens boka in en dejt om jag inte var riktigt intresserad.

• Anonym (h)
    Dexter dot com skrev 2025-10-22 18:10:43 följande:

Inga vilda hästar i världen skulle hindra mig från att gå på dejt med någon jag verkligen är intresserad av. Skulle jag skylla på trötthet vore jag inte speciellt intresserad. Jag skulle iof vara ärlig med det och inte ens boka in en dejt om jag inte var riktigt intresserad.

Ja, du skulle inte skylla på trötthet... För mig vore en dejt jävligt värdelös om dejtens intryck av mig var att jag knappt kunde hålla mina ögon öppna. Allt är inte vilja över kroppen.
  • Anonym (För pigg?)
    Anonym (h) skrev 2025-10-22 18:06:00 följande:

Du kan inte förstå att man kan vara trött eller ha en dålig dag på jobbet?

Ja... då är det svårt.

Jo helt klart! Men 10 minuter på sängen brukar rätta till sånt för mig. Sen hade jag nog dykt upp även om jag är lite trött, fan, det har jag gjort många gånger. Kanske bara jag som tycker det känns lite respektlöst? Själv skulle jag dyka upp även om jag nyss brutit armen, så länge gipset satt sig.
  • Anonym (För pigg?)
    Anonym (h) skrev 2025-10-22 18:14:35 följande:
    Ja, du skulle inte skylla på trötthet... För mig vore en dejt jävligt värdelös om dejtens intryck av mig var att jag knappt kunde hålla mina ögon öppna. Allt är inte vilja över kroppen.
    Ja jag försöker tänka lite mer i de positiva banorna, att när vi ses så vill hon representera sitt riktiga jag, inte en koma-kvinna. Är du man eller kvinna förresten?
  • Dexter dot com
    Anonym (h) skrev 2025-10-22 18:14:35 följande:
    Då är det ju lämpligt att boka in dejter på dagar då du kan ta en tupplur innan om du har problem med att hålla ögonen öppna vissa dagar.
  • Anonym (h)
    Anonym (För pigg?) skrev 2025-10-22 18:16:54 följande:
    Jo helt klart! Men 10 minuter på sängen brukar rätta till sånt för mig. Sen hade jag nog dykt upp även om jag är lite trött, fan, det har jag gjort många gånger. Kanske bara jag som tycker det känns lite respektlöst? Själv skulle jag dyka upp även om jag nyss brutit armen, så länge gipset satt sig.
    Anonym (För pigg?) skrev 2025-10-22 18:18:47 följande:
    Ja jag försöker tänka lite mer i de positiva banorna, att när vi ses så vill hon representera sitt riktiga jag, inte en koma-kvinna. Är du man eller kvinna förresten?

Haha 10 min. Vi är tydligt inte trötta på samma sätt. Man vill vara med mentalt samt orka fixa sig. Ok att dyka upp till vännerna ofixad och gäspandes men de flesta män skulle inte gilla det.

Kvinna.

• Anonym (h)
    Dexter dot com skrev 2025-10-22 18:19:37 följande:
    Då är det ju lämpligt att boka in dejter på dagar då du kan ta en tupplur innan om du har problem med att hålla ögonen öppna vissa dagar.
    Ja. Men det finns också oväntade tillfällen. Typ nervös inför dejt= inte kunnat sova. Extratuff dag på jobbet för något oväntat hände. Magen kraschade och man skyller på annat. Etc. Alla är olika. 
  • Anonym (h)

Inte alltid en tupplur hinns med och man tror att man skulle orkat efter jobbet men det gick inte.

Svar på tråden Inställda dejter pga trötthet