Inlägg från: Anonym (För pigg?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (För pigg?)

Inställda dejter pga trötthet

Jag är man på 40 år, har blivit singel efter långt förhållande. 
    Efter lite dejting via andra håll så har jag nu kommit in på apparna, tinder och hinge...
    Precis som många säkert upplevt, så går det bra ena stunden för att sedan gå... Skit?

Alla jag träffat har minst en gång ställt in något planerat pga "dålig dag" eller bara "trött". Wtf!?!
    Vad är detta? En ok anledning? Själv kan jag inte relatera för jag har min skit i ordning. Eller är det en ursäkt för att slippa träffas?

Jag fattar att kvinnors utbud är enormt mycket större, och att där finns fler fiskar på deras krokar. Så om jag försöker övertolka så läser jag egentligen att där finns något annat som först ska utforskas.

Men jag kan ha fel kanske? Vissa kanske bara är så trötta att de inte orkar ses? Några kvinnor hörninnebsom kan skina lite ljus?

• Svar på tråden Inställda dejter pga trötthet
  • Anonym (För pigg?)
    Anonym (h) skrev 2025-10-22 18:06:00 följande:

Du kan inte förstå att man kan vara trött eller ha en dålig dag på jobbet?

Ja... då är det svårt.

Jo helt klart! Men 10 minuter på sängen brukar rätta till sånt för mig. Sen hade jag nog dykt upp även om jag är lite trött, fan, det har jag gjort många gånger. Kanske bara jag som tycker det känns lite respektlöst? Själv skulle jag dyka upp även om jag nyss brutit armen, så länge gipset satt sig.
  • Anonym (För pigg?)
    Anonym (h) skrev 2025-10-22 18:14:35 följande:
    Ja, du skulle inte skylla på trötthet... För mig vore en dejt jävligt värdelös om dejtens intryck av mig var att jag knappt kunde hålla mina ögon öppna. Allt är inte vilja över kroppen.
    Ja jag försöker tänka lite mer i de positiva banorna, att när vi ses så vill hon representera sitt riktiga jag, inte en koma-kvinna. Är du man eller kvinna förresten?
  • Anonym (För pigg?)
    Anonym (h) skrev 2025-10-22 18:21:44 följande:
    Anonym (För pigg?) skrev 2025-10-22 18:18:47 följande:
    Ja jag försöker tänka lite mer i de positiva banorna, att när vi ses så vill hon representera sitt riktiga jag, inte en koma-kvinna. Är du man eller kvinna förresten?

Haha 10 min. Vi är tydligt inte trötta på samma sätt. Man vill vara med mentalt samt orka fixa sig. Ok att dyka upp till vännerna ofixad och gäspandes men de flesta män skulle inte gilla det.

Kvinna.

Kanske är det bara jag, men hellre än trött dejt än en inställd. Men ändrar ju om i schemat, förbereder och sen... Inget. Att kämpa igenom lite trötthet visar vilka, vilket uppskattas när man dejtar
  • Anonym (För pigg?)
    Anonym (Johanna) skrev 2025-10-22 18:46:00 följande:

Alltså en dejt bokas ju oftast i förväg och minst några dagar iallafall i framförhållning.  Då är det omöjligt att veta om jag den dagen faktiskt orkar . Jag kanske faktiskt verkligen VILL men det går inte pga orsak. 
    Tar jag en tupplur på 10 min när jag är trött resulterar det oftast i rejäl migränattack så det försöker jag helt undvika.   
    Jag kanske på dessa dagar hunnit få mens och då är det lögn i helvete att kunna fungera som folk , då är jag enormt trött och disträ pga hormoner och mår skit rent kroppsligt. Tro mig, du vill inte dejta ett pms-monster ...

Ja visst finns det tjejer som ljuger om trötthet och sätter det i system för att dom inte ksn vara ärliga...men om det händer dig ofta kanske du får fundera på om dessa tjejer har något gemensamt och att du dras till såna som egentligen är ointresserad av dig... 

Ja det finns säkert inte en enda sanning. En tjej jag dejtade kämpade sig igenom världens mens-kramp en dag, vi hade skitkul trots det 😂 det kom och gick under dagen.
    Men nån annan dag var hon bara trött, sen sket det sig. Så jag antar att jag ser trötthet lite som ett varningstecken
  • Anonym (För pigg?)
    Tecum skrev 2025-10-22 19:01:39 följande:

Det är väl okej att ställa in för att man är trött eller mår dåligt av andra skäl. Men normal artighet och social kompetens kräver då att man föreslår en annan tidpunkt. Om inte dejten gör det eller tar till sig ditt nya förslag är det något lurt.

Exakt! Normal artighet... Nog lite där skon klämmer. Det är alltid "nån annan dag", aldrig "kan du i övermorgon?"
  • Anonym (För pigg?)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-10-22 19:05:57 följande:

Är du attraktiv och har något att ge?

Jo men det tycker jag! Sexpack på magen, miljoner på banken och utan barn/bagage.
    Tycker inte jag sätter ribban löjligt högt
  • Anonym (För pigg?)
    Anonym (G) skrev 2025-10-22 19:26:01 följande:

Visst finns det legitima skäl att ställa in en dejt.

Men händer det flera gånger med samma kvinna så är det nog något lurt. Ointresse eller på grund av att hon är en allmänt nonchalant person. (Alternativt har hon svår ADHD som hon inte har lärt sig strategier för att kunna navigera vardagen.)

En hände det ganska ofta med, men hon hade en stor skopa adhd och migrän, så det kunde jag köpa lite lättare.
    Där blev det också inställt i absolut sista minuten pga svängningar 
  • Anonym (För pigg?)
    Anonym (h) skrev 2025-10-22 20:39:27 följande:
    Om du uppskattar att lära känna någon som knappt kan hålla ögonen öppna, inte är tillfixad etc så bra för dig. Jag tror de flesta vill visa sig i bättre skick än så och skäms om de behöver ställa in av dessa skäl för vem skulle tro dom... 
    Ja, det köper jag. Jag får nog tro på tröttheten när den nämns och inte tro något annat. Kanske vill hon väl, kanske ljuger hon, men verkar inte lönt att försöka lista ut vad sanningen är
  • Anonym (För pigg?)
    Anonym (såntärlivet) skrev 2025-10-23 15:02:36 följande:
    Som regel så om hon inte själv tar initiativ till att boka om så är hon inte intresserad, bara att gå vidare med livet. Man ska aldrig hänga upp sig på eller vänta på en specifik person. Om en tjej är intresserad så märks det.
    Jo men de har alltid kommit tillbaka med nya förslag efter lite vila, som tur är. Men nu när jag reflekterar så är de flesta av dem personer som har jobb som kan dränera, som stress, patienter och kundmöten.

Jag är nog lite för bekväm på mitt jobb för att förstå hur trött man kan vara när man kommer hem.
    Har haft jobbigare jobb förr, men kan inte minnas hur jag skulle ställt mig till en dejt efter en tuff dag... Men jag antar att det finns risk att jag faktiskt skulle kunna ställa in.

Mina inställda dejter har nog mest skett, eller kanske enbart, under vardagar.
Svar på tråden Inställda dejter pga trötthet