Vad hjälper mot huvudvärk?
Varför hjälper inte Alvedon och Ipren? Vilken huvudvärk är det då? Spänningshuvudvärk? och tips vad man kan ta istället?
Varför hjälper inte Alvedon och Ipren? Vilken huvudvärk är det då? Spänningshuvudvärk? och tips vad man kan ta istället?
Tack snälla för era svar. Det är inte migrän. Har fått det utrett tidigare som spänningshuvudvärk. Men jag undrar varför tabletter inte hjälper? Är väldigt spänd i nacken.
Har mycket skärmtid. Glasögon? Men är det ihållande? Känns ofta spänt både i huvud och nacke.
Har själv märkt flera olika orsaker till min huvudvärk.
Ibland är det vätskebrist, så jag försöker tänka mer på att dricka vatten.
Skaffade glasögon för ca ett-två år sedan, vilket jag nog egentligen behövt mycket längre egentligen.
Så är det tyvärr så att jag får spänningshuvudvärk för att jag har för vana att spänna/pressa ihop käkarna och till och med gnissla tänder på grund av mycket oro och ångest.
Så jag har försökt bli mer medveten om det och helt enkelt träna på att slappna av.
Dessutom masserar jag mina egna axlar, och min nacke rätt ofta. Det hjälper.
Ja men detta kan absolut ståmma.
pressar tänderna ibland av oro. Är den huvudvärken också svår att bli av med Alvedon och Ipren? Den sitter liksom i ändå.
För mig är det när jag haft spänningar i nacken, med strålande huvudvärk när jag rör mig. Då hjälper inga värktabletter alls.
Vid migrän tycker jag att kylmas fungerar bäst, annars är det massage, tiger balsam, värmedyna etc för nacken. Jag får det ofta om jag legat för mycket, sovit för länge eller suttit för mycket framför skärmen.
För mig hjälper naproxen mot all sorts huvudvärk!
Vid spänningshuvudvärk hjälper inte receptfria tabletter har en läkare sagt till mig. Jag levde med, vad jag trodde, spänningshuvudvärk i ca trettio år. Det visade sig att det var spänningshuvudvärk som gick över till migrän. Så nu äter jag tabletter mot migrän varje dag och mår mycket bättre.