Inlägg från: Anonym (Jl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jl)

Han är mitt livs kärlek… men vårt sexliv håller på att försvinna. Vad ska jag göra?

Felet här är ju att ni redan bor ihop och ses varje dag. De allra flesta förhållanden mår bra utav att man är ifrån varandra emellanåt och här visar han det genom att åka bort och träna etc. skillnad hade ju vart om båda eller någon av er inte jobbade hemifrån. 

Jag bor inte ens ihop med min partner än och vi har vart tillsammans i snart 3 år. Vi ses i snitt 2 dagar/vecka på grund utav avstånd/jobb. Sexlivet har absolut inte dalat på många vägar och då är han dessutom 53 och jag 45. 

Hade min partner tänkt som du så hade det inte fungerat  för oss. Tack och lov så är han och jag rätt lika med att ge varandra utrymme för oss själva. 

• Anonym (Jl)
    Anonym (Angie) skrev 2025-10-24 10:44:27 följande:

Okej, men då är ni särbo.

Folk kanske vill leva tillsammans och det är väl rimligt att kunna bo med varandra eller är jag old fashon nu?

Plus, jag är inte 53 år. Jag förstår att ni har ett annat liv.

Inget fel att bo ihop men kan vara bra att inte ha så bråttom. Sen om man är sambo så betyder det ju inte att man ska umgås och vara med varandra hela tiden iaf. 

Jag skulle kunna flytta till min särbo nu om det hade varit så och det skulle inte vara så stor skillnad mot vad vi har det nu. Men vi väntar tills min yngsta flyttar eller själv vill flytta med till honom. 

Vad för annat liv tänkte du att vi hade? Med yngre var, tonårsbarn etc?  

• Anonym (Jl)
    Anonym (Dr Krall) skrev 2025-10-24 11:31:21 följande:

Är man 44år har man inte lika stor sexdive som när man var 10 år yngre.  man har inte den energin samtidigt som man har insett att livet handlar om mera än att ha sex.

Man har kommit till stadiet där man börjar uppskatta andra saker hos sin partner. Vardags samhörigheten har blivit viktigare än passionerade möten i sänghalmen.

Talar du om egen erfarenhet eller? Klart att det inte bara handlar om sex men många får faktiskt ett bättre sex liv efter 40. Inte omöjligt att ha båda delar.
Svar på tråden Han är mitt livs kärlek… men vårt sexliv håller på att försvinna. Vad ska jag göra?