• Anonym (Angie)

Han är mitt livs kärlek… men vårt sexliv håller på att försvinna. Vad ska jag göra?

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 9 månader. Han är 44 och jag är 39. Vi jobbar båda hemifrån, så vi ser varandra hela tiden.??Han tränar tre gånger/kvällar i veckan och vill dessutom ha en hel kväll i veckan för att spela poker.  Han är jämnt trött och vi har haft diskussioner att jag önskar att han inte är borta mer än tre kvällar i veckan, elle är jag orimligt? Han har en 16-årig dotter som är hos oss varannan helg.

Jag sköter 70% av hushållet, men 

Men här är det verkliga problemet: han är alltid trött? och när det gäller sex är det nästan alltid jag som måste ta initiativet. Jag saknar passionen, gnistan, känslan av att bli åtrådd.

Vi älskar verkligen varandra, men om intimiteten börjar blekna så här tidigt, vad betyder det för framtiden?

vad har ni för erfarenhet?
    Är jag orimlig som inte vill att han ska vara borta ännu en kväll för att spela poker? Är det illa för er också ni som jobbar hemifrån att det blir för intensivt?

• Svar på tråden Han är mitt livs kärlek… men vårt sexliv håller på att försvinna. Vad ska jag göra?
  • Nordinni

Hur har sexet varit innan?  Känns som han redan börjat ta dig för givet att du ska vara där när han har tid. Ni har bara varit tillsammans i 9 månader. 
    Men samtidigt, ni ses hela dagen eftersom ni båda jobbar hemifrån. Då förstår jag att han vill åka iväg lite. 
    Ni kan ju försöka kompromissa, istället för 4 så får han 3 kvällar. 

• En glad tjej
    Anonym (Angie) skrev 2025-10-24 02:11:55 följande:
    Han är mitt livs kärlek? men vårt sexliv håller på att försvinna. Vad ska jag göra?

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 9 månader. Han är 44 och jag är 39. Vi jobbar båda hemifrån, så vi ser varandra hela tiden.??Han tränar tre gånger/kvällar i veckan och vill dessutom ha en hel kväll i veckan för att spela poker.  Han är jämnt trött och vi har haft diskussioner att jag önskar att han inte är borta mer än tre kvällar i veckan, elle är jag orimligt? Han har en 16-årig dotter som är hos oss varannan helg.

Men här är det verkliga problemet: han är alltid trött? och när det gäller sex är det nästan alltid jag som måste ta initiativet. Jag saknar passionen, gnistan, känslan av att bli åtrådd.

Vi älskar verkligen varandra, men om intimiteten börjar blekna så här tidigt, vad betyder det för framtiden?

Är jag orimlig som inte vill att han ska vara borta ännu en kväll för att spela poker? Är det illa för er också ni som jobbar hemifrån att det blir för intensivt?

Varför bor ni redan ihop? Ni har bara varit tillsammans i nio månader. Ni hinner ju inte sakna varandra när ni dessutom jobbar hemifrån båda två.

Har han alltid varit tafatt när det gäller sex och låtit dig ta initiativ? Och när ni väl har sex, känner du dig inte åtrådd då?

När det gäller träning, är han borta hela kvällen? Han kanske kan träna två kvällar och en dag på helgen? 

När det gäller poker är det klart han ska få spela det.

Att vara trött är inget konstigt, det är väl de flesta som är 40+.
  • Dexter dot com
    Anonym (Angie) skrev 2025-10-24 02:11:55 följande:
    Han är mitt livs kärlek? men vårt sexliv håller på att försvinna. Vad ska jag göra?

Börja med att ses mindre dvs du jobbar hemifrån dig några dagar i veckan och sover där så ni hinner få egentid och sakna varandra. Och klart han måste få träna och spela poker och att jobba ihop och spendera hela kvällarna ihop 3 gånger i veckan är ju fullt tillräckligt.
  • Anonym (Jl)

Felet här är ju att ni redan bor ihop och ses varje dag. De allra flesta förhållanden mår bra utav att man är ifrån varandra emellanåt och här visar han det genom att åka bort och träna etc. skillnad hade ju vart om båda eller någon av er inte jobbade hemifrån. 

Jag bor inte ens ihop med min partner än och vi har vart tillsammans i snart 3 år. Vi ses i snitt 2 dagar/vecka på grund utav avstånd/jobb. Sexlivet har absolut inte dalat på många vägar och då är han dessutom 53 och jag 45. 

Hade min partner tänkt som du så hade det inte fungerat  för oss. Tack och lov så är han och jag rätt lika med att ge varandra utrymme för oss själva. 

• Anonym (Grabb)

Jag håller med ovan. Kanske liiite snabbt att flytta ihop. Lägger man därtill att ni båda jobbar hemifrån så kan man ju fundera på hur ni ser på egen-tid, "sam-tid", umgänge etc.

Tror inte att det passar alla att både bo ihop, och dessutom jobba hemifrån. Tror att det lätt kan bli att arbetstid, pauser/raster, hushåll, fritid glider ihop... och det kan säkerligen börja påverka ens relation...

Att han tränar tre kvällar i veckan, låter ju tämligen normalt. Sen ytterligare en "spel-kväll". Motfråga till dig blir då... vad gör du? vad gör du då?

Och vad gör ni de andra tre kvällarna?? Vad gör ni tillsammans? Hur ser er relation ut? som inte innefattar att ni bor tillsammans, båda jobbar "hemifrån", sköter ett hushåll (70/30)... en dotter som kommer varannan helg...

Sen måste jag nog ändå säga, "trött" (!?), visst klart man kan känna sig trött ibland (mer så på mörka gråa höstkanten kanske). Men samtidigt, hur "trött" kan man vara..?? För mig så är en generell "trötthet", ett tecken på något annat. Stress? För mycket på jobbet? Livspussel? Något som är jobbigt i livet? Något som skaver?

Sen är vi alla olika. Han kanske är "sämre" på att ta initiativ till sex-och samliv. Har ni "vågat" prata om hur ni är som personer? eventuellt "bagage"? närhet? sex?  Som sagt, ni har inte varit tillsammans så länge och ni är ju trots allt vuxna med tidigare erfarenheter av relationer och "ex-partners", familjeliv...

• Anonym (Kvinna)

Tror inte att det är bra för relationen att jobba hemma båda två hela tiden. Man behöver få sakna varandra. Vi gör så att min man åker till kontoret några dagar i veckan fastän han egentligen inte behöver. Han lunchar då med vänner och vi brukar ha saker att prata om när han kommer hem. Kanske minskar lusten att vara borta många kvällar i veckan om han får känna att han längtar efter sig under dagarna.

• Anonym (Angie)
    Nordinni skrev 2025-10-24 03:04:13 följande:

Hur har sexet varit innan?  Känns som han redan börjat ta dig för givet att du ska vara där när han har tid. Ni har bara varit tillsammans i 9 månader. 
    Men samtidigt, ni ses hela dagen eftersom ni båda jobbar hemifrån. Då förstår jag att han vill åka iväg lite. 
    Ni kan ju försöka kompromissa, istället för 4 så får han 3 kvällar. 

hey,
    tack för svar.
    vi hade väldigt mycket passion i början, men han säger också att han är inte lika kåt som när han var yngre.
    när det gäller träning så tycker jag att han kan egentligen träna hur mkt han vill, problemet är bara att han är så trött pga träningar. Sen vill han lägga på poker kväll en dag i veckan där han är uppe till 01-02. dagen efter försvinner hela dagen för att han blir så trött.
  • Grässtrå77

Har ni flyttat ihop på riktigt eller har någon av er kvar en lägenhet?.

Kan du börja jobba på kontoret ett par dagar i veckan?

Kan nu börja träna tillsammans någon gång i veckan?

Det låter som att ni har ett alltför slentrianmässig relation och att du upplever att du har en tråkig tillvaro. Har du själv fritidsintressen?

• Anonym (Angie)
    Anonym (Grabb) skrev 2025-10-24 09:20:38 följande:

Jag håller med ovan. Kanske liiite snabbt att flytta ihop. Lägger man därtill att ni båda jobbar hemifrån så kan man ju fundera på hur ni ser på egen-tid, "sam-tid", umgänge etc.

Tror inte att det passar alla att både bo ihop, och dessutom jobba hemifrån. Tror att det lätt kan bli att arbetstid, pauser/raster, hushåll, fritid glider ihop... och det kan säkerligen börja påverka ens relation...

Att han tränar tre kvällar i veckan, låter ju tämligen normalt. Sen ytterligare en "spel-kväll". Motfråga till dig blir då... vad gör du? vad gör du då?

Och vad gör ni de andra tre kvällarna?? Vad gör ni tillsammans? Hur ser er relation ut? som inte innefattar att ni bor tillsammans, båda jobbar "hemifrån", sköter ett hushåll (70/30)... en dotter som kommer varannan helg...

Sen måste jag nog ändå säga, "trött" (!?), visst klart man kan känna sig trött ibland (mer så på mörka gråa höstkanten kanske). Men samtidigt, hur "trött" kan man vara..?? För mig så är en generell "trötthet", ett tecken på något annat. Stress? För mycket på jobbet? Livspussel? Något som är jobbigt i livet? Något som skaver?

Sen är vi alla olika. Han kanske är "sämre" på att ta initiativ till sex-och samliv. Har ni "vågat" prata om hur ni är som personer? eventuellt "bagage"? närhet? sex?  Som sagt, ni har inte varit tillsammans så länge och ni är ju trots allt vuxna med tidigare erfarenheter av relationer och "ex-partners", familjeliv...

Heey Grabb,
    tack för svar!

Det är bra att ni grabbar finns här, frågar jag mina tjej kompisar så säger dem direkt att jag har rätt, jag försöker verkligen se detta från mäns sida.

Nää det gäller träning så tycker jag att han kan egentligen träna hur mkt han vill, problemet är bara att han är så trött pga träningar. Sen vill han lägga på poker kväll en dag i veckan där han är uppe till 01-02. dagen efter försvinner hela dagen för att han blir så trött. Han är hög utbildad men hatar sitt jobb men är också för lat för att söka annat jobb.

Han är ganska lat tyvärr. vad jag gör? Jag är en sjuksköterska som drabbats av post covid så jag får inte träna just nu, o alla mina vänner är hemma med småbarn. så, nej jag har inte så mkt liv kanske. 

Så här, hans liv har varit poker. Innan vi träffades så spelade han poker flera gånger i veckan. Det har varit hans liv. Hans lägenhet såg för jävlig ut, som jag har hjälp till att fixa. Han kan lämna disken en hel vecka om han hade kunnat. Jag förstår att män behöver sin egen tid.

Svar på tråden Han är mitt livs kärlek… men vårt sexliv håller på att försvinna. Vad ska jag göra?