Inlägg från: Anonym (Grabb) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Grabb)

Han är mitt livs kärlek… men vårt sexliv håller på att försvinna. Vad ska jag göra?

Jag håller med ovan. Kanske liiite snabbt att flytta ihop. Lägger man därtill att ni båda jobbar hemifrån så kan man ju fundera på hur ni ser på egen-tid, "sam-tid", umgänge etc.

Tror inte att det passar alla att både bo ihop, och dessutom jobba hemifrån. Tror att det lätt kan bli att arbetstid, pauser/raster, hushåll, fritid glider ihop... och det kan säkerligen börja påverka ens relation...

Att han tränar tre kvällar i veckan, låter ju tämligen normalt. Sen ytterligare en "spel-kväll". Motfråga till dig blir då... vad gör du? vad gör du då?

Och vad gör ni de andra tre kvällarna?? Vad gör ni tillsammans? Hur ser er relation ut? som inte innefattar att ni bor tillsammans, båda jobbar "hemifrån", sköter ett hushåll (70/30)... en dotter som kommer varannan helg...

Sen måste jag nog ändå säga, "trött" (!?), visst klart man kan känna sig trött ibland (mer så på mörka gråa höstkanten kanske). Men samtidigt, hur "trött" kan man vara..?? För mig så är en generell "trötthet", ett tecken på något annat. Stress? För mycket på jobbet? Livspussel? Något som är jobbigt i livet? Något som skaver?

Sen är vi alla olika. Han kanske är "sämre" på att ta initiativ till sex-och samliv. Har ni "vågat" prata om hur ni är som personer? eventuellt "bagage"? närhet? sex?  Som sagt, ni har inte varit tillsammans så länge och ni är ju trots allt vuxna med tidigare erfarenheter av relationer och "ex-partners", familjeliv...

• Anonym (Grabb)
    Anonym (Angie) skrev 2025-10-24 10:15:02 följande:

Heey Grabb,
    tack för svar!

Det är bra att ni grabbar finns här, frågar jag mina tjej kompisar så säger dem direkt att jag har rätt, jag försöker verkligen se detta från mäns sida.

Nää det gäller träning så tycker jag att han kan egentligen träna hur mkt han vill, problemet är bara att han är så trött pga träningar. Sen vill han lägga på poker kväll en dag i veckan där han är uppe till 01-02. dagen efter försvinner hela dagen för att han blir så trött. Han är hög utbildad men hatar sitt jobb men är också för lat för att söka annat jobb.

Han är ganska lat tyvärr. vad jag gör? Jag är en sjuksköterska som drabbats av post covid så jag får inte träna just nu, o alla mina vänner är hemma med småbarn. så, nej jag har inte så mkt liv kanske. 

Så här, hans liv har varit poker. Innan vi träffades så spelade han poker flera gånger i veckan. Det har varit hans liv. Hans lägenhet såg för jävlig ut, som jag har hjälp till att fixa. Han kan lämna disken en hel vecka om han hade kunnat. Jag förstår att män behöver sin egen tid.

Vänta lite nu... nu framträder ju en viss nyansering... Innan så lät det ju mer som att; ok en kille som tränar tre kvällar i veckan. Check. Sen en kväll med pokerspel. okey. Ni bor ihop, sköter ert arbete "under samma tak".

Nu börjar ju du beskriva han som lite "lat". Eller kanske ska vi säga "bekväm"..?

Vad tränar han? Gym? Löpning? pass? För att må bra? Eller för något "mål"? Visst kan man känna sig trött efter ett träningspass... men som du framställer det så låter det ju som att han "mest är trött hela tiden"... är det så? varför isf?

Poker till 01-02... händer det på en vardagkväll..? Eller är det förlagt till fre/lör..?

Du själv. Ja, kan man inte träna så kan man inte. Men det kanske finns andra saker du kan göra... för dig själv, för att inte allt ska hänga på din sambo, eller ert samboliv...

Du duckar frågan lite kring, vad gör ni tillsammans? Har ni något socialt liv tillsammans? 

Känns ju som att det är något som skaver, som kanske inte bara handlar om sex-och samliv...
Svar på tråden Han är mitt livs kärlek… men vårt sexliv håller på att försvinna. Vad ska jag göra?