Han är mitt livs kärlek… men vårt sexliv håller på att försvinna. Vad ska jag göra?
Jag håller med ovan. Kanske liiite snabbt att flytta ihop. Lägger man därtill att ni båda jobbar hemifrån så kan man ju fundera på hur ni ser på egen-tid, "sam-tid", umgänge etc.
Tror inte att det passar alla att både bo ihop, och dessutom jobba hemifrån. Tror att det lätt kan bli att arbetstid, pauser/raster, hushåll, fritid glider ihop... och det kan säkerligen börja påverka ens relation...
Att han tränar tre kvällar i veckan, låter ju tämligen normalt. Sen ytterligare en "spel-kväll". Motfråga till dig blir då... vad gör du? vad gör du då?
Och vad gör ni de andra tre kvällarna?? Vad gör ni tillsammans? Hur ser er relation ut? som inte innefattar att ni bor tillsammans, båda jobbar "hemifrån", sköter ett hushåll (70/30)... en dotter som kommer varannan helg...
Sen måste jag nog ändå säga, "trött" (!?), visst klart man kan känna sig trött ibland (mer så på mörka gråa höstkanten kanske). Men samtidigt, hur "trött" kan man vara..?? För mig så är en generell "trötthet", ett tecken på något annat. Stress? För mycket på jobbet? Livspussel? Något som är jobbigt i livet? Något som skaver?
Sen är vi alla olika. Han kanske är "sämre" på att ta initiativ till sex-och samliv. Har ni "vågat" prata om hur ni är som personer? eventuellt "bagage"? närhet? sex? Som sagt, ni har inte varit tillsammans så länge och ni är ju trots allt vuxna med tidigare erfarenheter av relationer och "ex-partners", familjeliv...