Rånad på möjligheten till sen abort
Hej, jag är så ledsen att du är i den här situationen. Jag förstår att du måste vara helt förtvivlad.
Man räknar, som du redan fått information om, från senaste mensen. Jag är ledsen men det gör det för sent för abort.
Jag känner inte dig men från vad jag läsa i tråden så skulle inte jag godkänna det som läkare heller. Du har velat fram och tillbaka och i slutändan haft lång tid på dig. Att saker och ting kan ändras snabbt det förstår jag. Det är inte ditt fel och allt kommer bli bra. Jag vet att man känner sig liten när man är inom vården men dom vill faktiskt bara allas bästa.  Försök lita lite på dom, eller träffa någon annan om du nu verkligen inte känner att du kan lita på dom.
Att adoptera bort känns svårt det förstår jag också. Sen borde det kännas ungefär lika illa att döda barnet i magen när det redan kommit så långt att det är medvetet om sin omgivning. Ditt barn hör din röst nu. Det är inte längre en klump med celler. 
Jag är ledsen för din tristess. Snälla försök att acceptera läget som det är. 
Det är ovanligt som attan att adoptera inom sverige men det är inte omöjligt! Kontakta familjerätten i din kommun och så ta det därifrån. Det är även dom som hjälper dig med socialen i första hand om det är det du behöver. 
Adoption har fått dåligt rykte online det senaste men det är verkligen inget fel med adoption. Svenska faniljer går igenom otroligt mycket för att få godkännas i sån process.