Inlägg från: Anonym (Xx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Xx)

Rånad på möjligheten till sen abort

Hoppas det löser sig för dig. Förstår att det inte är ett lättvindigt beslut och hoppas det klarar upp sig för er. Hade de lyssnat på dig hade det kanske varit klart nu ❤️ 

Anonym (Olycklig) skrev 2025-10-28 19:50:02 följande:

Många svar, en del hjälpsamma och omtänksamma, en del idiotiska.

Jag har inte fått igenom min vilja att ansöka om sen abort, men jag har däremot fått hjälp att istället få åka till Storbritannien och göra en abort nästa vecka. Jag har konsulterat med en klinik som kan hjälpa mig och inväntar svar på om jag kan få ekonomiskt stöd också för att betala själva vården. Det lät hoppfullt.

Jag förstår att många tycker att jag är en mordisk, vidrig, avskyvärd människa. Jag bryr mig inte nämnvärt, jag räddar hellre livet på mig och mitt stora barn med denna abort än att föda fram den här bebisen och hoppas att vi alla tre klarar oss.

Jag kan fortsätta uppdatera här i tråden dagarna och veckorna som följer kring hur allt går om någon är intresserad av att veta hur det slutar. Inget är ju klart ännu och jag vet att jag än kan ?snubbla på mållinjen? och missa min chans även i Storbritannien, gränsen där  går vid 23+6. Men det finns en strimma hopp i alla fall. De påskyndar det som går för att jag ska ha en chans.

Tack till er som förstår.

Och till svar för er som av någon anledning undrar eller vill påtala detta: jag har inte gått upp i vikt eller fått någon mage och känner inte någon rörelse i magen nej.

• Anonym (Xx)
    Anonym (M) skrev 2025-10-28 21:06:58 följande:
    Så du menar att svenska Socialstyrelsens rättsliga råd ska kring regler och lagar för att ts ska få.göra en sen abort, som hon egenligen får godkänt för?!
    Nej jag menar om det var precis på gränsen så skulle de agerat med beslut samma dag, INNAN det var efter gränsen. 
Svar på tråden Rånad på möjligheten till sen abort