Rånad på möjligheten till sen abort
En abort i vecka 20 innebär att du måste föda ut barnet och dessutom kan barn överleva utanför livmodern i den veckan. Om du tänker så så kanske du kan överväga adoption ändå?

En abort i vecka 20 innebär att du måste föda ut barnet och dessutom kan barn överleva utanför livmodern i den veckan. Om du tänker så så kanske du kan överväga adoption ändå?

Jag förstår att du är i en svår situation men undrar om du enbart ringt och frågat om sen abort?

Har du alltså inte ansökt eller varit hos psykolog eller liknande?
 Det kan då vara att även är försent att ansöka.

Det går ju inte på en dag att få sen abort beviljad. Socialstyrelsen måste ju hinna godkänna.

Jag tycker nog att en så oerhört sen abort också är väldigt komplext.
Men är väl lite ?färgad? av att jag själv är adopterad under liknande omständigheter, min biologiska mamma var i ungefär samma situation som TS.

Jag menade givetvis ett levande barn som gör vad levande barn gör och som behöver omvårdnad av just TS. Allt behöver inte skrivas ut för att det ska vara sant, omskrivningen var för TS.
Var hittar du 6 v? Tvivlar starkt på att en inhemsk adoption under dessa omständigheter skulle vara klar snabbt utan det tar tid och barnet lär bo i jourhem ett bra tag.

Är detta någon form av antiaborttråd egentligen?

Om en kvinna som har barn blir utsatt för våld och någon på socialtjänsten får reda på det, oavsett vilken avdelning så kommer definitivt barnenheten få reda på det, det finns inga undantag. Enheten för våldsutsatta kvinnor är skyldiga att göra en anmälan om något som kan innebära en fara för barnet kommer fram. Och våld och hot mot kvinnan innebär en fara för barnet. Jag har själv fått gå på samtalsstöd på den enheten efter utredning hos barnenheten , kvinnan jag pratade med var tydlig med att om något nytt framkommer (som inte barnenheten redan visste alltså) som kan vara rn fara för barnet så kommer hon att behöva göra en orosanmälan. Till exempel om jag skulle ha blivit utsatt för våld eller hot igen under tiden jag gick där, Får någon på avdelningen som har hand om försörjningsstöd reda på att det förekommer våld kommer de också att göra en orosanmälan till barnenheten. Sekretess gäller inte när det handlar om oro för barn. 

Deras största anledning till oro kommer att vara våldet , inte att TS ville göra en sen abort. Och ?döda barnet?. Hon är ju övertygad om att hon är i en vecka då det fortfarande är lagligt att göra abort (om det är så eller inte vet jag inte, har inte läst alla inlägg och alla datum),  alltså vill hon göra abort och inte döda ett barn. Om någon på socialtjänsten tror att hon är kapabel att döda ett barn för att hon ville göra abort när hon trodde att hon var i vecka 19-20 så borde de inte ha kvar sitt jobb. 

Jag skulle aldrig själv klara att göra en så sen abort men det är inte samma som att döda ett barn och jag är säker på att kvinnor inte gör det utan väldigt starka skäl, antingen att barnet har svåra missbildningar eller en extremt svår social situation.