Inlägg från: Anonym (Quinny) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Quinny)

Rånad på möjligheten till sen abort

Ursäkta att jag inte läst hela tråden. Om förslaget redan varit uppe. 

Du ska ha stöttning att fullfölja graviditeten för att direkt adoptera bort bäbisen. Då ger du dig själv och bäbisen den bästa chansen. 
    Ställ det alternativet mot att du vill föda bäbisen nu när den trots allt snart är livsduglig. Bara någon vecka dit. 

Himla olycklig situation du hamnat i men det går att lösa till det bästa för er båda två. 

• Anonym (Quinny)
    Krocko skrev 2025-10-31 11:23:52 följande:
    Hon vill under inga omständigheter föda barnet utan nu ska hon åka till en klinik i England i nästa vecka där de utför aborter senare än i Sverige.
    Så jäkla vidrigt. 
  • Anonym (Quinny)
    Anonym skrev 2025-11-23 11:05:40 följande:
    Just därför är abort bäst.
    Det är på tok för sent för snitt nu och även när TS började fundera. Hon skulle ha gjort det direkt när hon upptäckte att hon var gravid. Inget barn ska behöva ha en sådan mamma. Adoption är bästa och enda vettiga lösningen. 
  • Anonym (Quinny)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-11-23 20:42:27 följande:

Olyckor kan hända överallt men nej, det är INTE lätt att ett sådant batteri kan hamna så att ett barn kan nå det. Eftersom vissa saker som är så livsfarliga (och ja alla vetat att de är det)  som sådana batterier ser man helt enkelt till att de inte finns så att barnen kan få tag på dom. Om de finns i leksaker till exempel brukar de inte gå att ta ut utan skruvmejsel. Jag har fyra barn och visst har de ramlat och stoppat saker i munnen som de inte borde ..men inget av mina barn har ätit batterier , tro det eller ej men det går att undvika om man har det så att det helt enkelt är omöjligt för barnen att nå + har koll när barnen är i den åldern när de stoppar allt i munnen. 

Och får man betalt för att ta hand om andras barn är det nog rimligt att det ställs ännu högre krav än på vanliga föräldrar. Menar du till exempel att du bara skulle rycka på axlarna och tänka att ?sånt händer? om ditt barn åt ett sånt batteri på förskolan? Har du ens barn själv? 

Och ja 17 var en överdrift , trodde det var ganska uppenbart. Men det räcker med att det är 6-7 barn för att jag inte skulle känna mig trygg med att ha mitt barn där. Visst finns det familjer med så många biologiska syskon också men det är inte så vanligt nuförtiden och då är det iallafall oftast inte många småbarn i samma ålder samtidigt. 

Men det här blev lite OT, vill inte kapa tråden så lämnar det där. Och hoppas för guds skull att du inte jobbar med små barn när du har den inställningen. 

Det familjehem som hämtar bebis på BB är utvalt att ha så få familjebarn som möjligt. Vet en familj som haft ett barn med speciella behov sedan bebisålder samt en lite biologisk gosse. Inga fler och familjen bereddes vara hemma båda två den första tiden. Ungefär som om de vore bioföräldrar. Så bebis kommer till en hemmiljö. Så dra inga skräckversioner om familjehem. Även om de tyvärr finns. Bebis som diskuteras här. Om den ens finns ska den definitivt till placering direkt efter förlossning. Att en som TS fundera på abort med en på håret luvsfuglugt foster är sanslöst vidrigt. 
  • Anonym (Quinny)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-11-23 23:33:42 följande:

Ja då är det ju såklart bättre. Men tyvärr finns det många skräckhistorier om familjehem också. Barn som har dött, blivit utsatta för övergrepp osv. Självklart finns det bra familjehem också. Men när jag under en kort period när jag var gravid funderade på att adoptera bort ett barn kände jag efter att ha läst om hur det går till och hur illa det kan gå att jag ändå var säker på att det blev bättre för barnet att vara med mig trots en svår situation.

Däremot tycker jag som sagt absolut inte att man ska hålla socialtjänsten utanför i en sådan här situation när det finns våld inblandat och en hotbild. 

Sen tror jag inte det är någon mening att fortsätta diskutera om TS ska göra abort eller inte eftersom tråden är en månad gammal. Om tråden är på riktigt har hon antingen redan lyckats göra det på något sätt eller så är det definitivt för sent. Lutar nästan lite åt att det är påhittat och att det en abortmotståndare som har skrivit tråden för att göra folk upprörda. Typ : Kolla , det finns till och med kvinnor som vill göra abort när fostret är livsdugligt , ser ni vad hemskt det är med abort. 

TS ska inte ha barn öht. 

Du drar upp att det finns många skräckexempel om familjehemsplaceringar. Går inte att ducka för att det förekommer men hur många skräckfamiljer finns det inte med bio- och bonusfamiljer? Där har du nått att gräva i istället. Vad gör man åt allt detta elände? sedan alla som gapar att man inte ska blanda in socialtjänsten. Du gör inte det men vad tusan. Vem ska kunna gå in och hjälpa då? Ofta lägga ansvaret utanför familjen. Det är skolan som ska uppfostra osv. Egenansvaret då? Man borde ha krav på att få bli förälder oavsett om det är egna eller andras barn man är föräldrar till. Det finns sådant jäkla pack där ute som borde bli fråntagen rätten att vara förälder. Inför tillfällig tvångssterilisering. 

• Anonym (Quinny)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-11-24 14:10:20 följande:

Jo det har du absolut rätt i , det finns massor av skräckexempel på vad bioföräldrar kan göra mot sina egna barn. 

Min poäng var inte att det alltid är bättre för barn att vara kvar hos sina föräldrar. Det var att det är bättre att kvinnor kan göra abort än att en massa oönskade barn ska födas och lämnas bort. Nu pratar jag alltså inte om just om TS, hon verkar ha lämnat tråden om det ens var på riktigt. Och hon kan i vilket fall som helst inte göra någon abort nu längre (om hon inte lyckades göra det). Men många här i tråden pratar om att adoptera bort barn som att det är hur lätt som helst och helt oproblematiskt och ett jättebra alternativ till abort. 

Då bortser de ju också från att en graviditet och förlossning alltid innebär en risk för mamman , man riskerar sitt liv varje gång. Och det är värt det om det är ett önskat barn men kanske inte om det är ett barn man inte vill ha som ska slussas runt bland en massa familjehem. 

Risken med graviditet och förlossning tar TS redan vid det oskyddade sexet. Noll konsekvenstänk. Lägg till obefintligt deltagande i mödravården. Plussa på med substansbruk. Hur utvecklas och hur mår den bebisen vid födseln? Skadad redan i fosterlivet. Då är ett implantat eller p-spruta under tvång ett jäkla bra alternativ.
  • Anonym (Quinny)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-11-24 23:45:28 följande:

Ja och då hade det varit bättre med abort om hon hade gjort det tidigare. Det var det som var min poäng. I sådana situationer som du beskriver är oftast abort det bästa alternativet. Självklart så tidigt som möjligt. 

Är tveksam till om tråden ens är på riktigt för det känns inte så troligt att någon har vetat om graviditeten så länge och ändå helt plötsligt bestämmer sig för abort precis när det är för sent. De som gör abort mellan vecka 18-22 tror jag är till allra största del de som har fått reda på att bebisen har allvarliga missbildningar. Och resten är nog oftast kvinnor inte har vetat om graviditeten tidigare och har starka sociala skäl att inte behålla. 

Tror som sagt nästan att tråden kanske är skriven av en abortmotståndare som trollar och vill göra folk upprörda. 

Håller med dig. Trolltråd. Men s k u l l e kunna varit ett riktigt puckat WT. Kan vara en abortmotståndare också. Jag är det inte men har lite snävare riktlinjer som kan uppfattas misogynt. 
Svar på tråden Rånad på möjligheten till sen abort