Anonym (Lisa) skrev 2025-11-23 20:42:27 följande:
Olyckor kan hända överallt men nej, det är INTE lätt att ett sådant batteri kan hamna så att ett barn kan nå det. Eftersom vissa saker som är så livsfarliga (och ja alla vetat att de är det) som sådana batterier ser man helt enkelt till att de inte finns så att barnen kan få tag på dom. Om de finns i leksaker till exempel brukar de inte gå att ta ut utan skruvmejsel. Jag har fyra barn och visst har de ramlat och stoppat saker i munnen som de inte borde ..men inget av mina barn har ätit batterier , tro det eller ej men det går att undvika om man har det så att det helt enkelt är omöjligt för barnen att nå + har koll när barnen är i den åldern när de stoppar allt i munnen.
Och får man betalt för att ta hand om andras barn är det nog rimligt att det ställs ännu högre krav än på vanliga föräldrar. Menar du till exempel att du bara skulle rycka på axlarna och tänka att ?sånt händer? om ditt barn åt ett sånt batteri på förskolan? Har du ens barn själv?
Och ja 17 var en överdrift , trodde det var ganska uppenbart. Men det räcker med att det är 6-7 barn för att jag inte skulle känna mig trygg med att ha mitt barn där. Visst finns det familjer med så många biologiska syskon också men det är inte så vanligt nuförtiden och då är det iallafall oftast inte många småbarn i samma ålder samtidigt.
Men det här blev lite OT, vill inte kapa tråden så lämnar det där. Och hoppas för guds skull att du inte jobbar med små barn när du har den inställningen.
Det familjehem som hämtar bebis på BB är utvalt att ha så få familjebarn som möjligt. Vet en familj som haft ett barn med speciella behov sedan bebisålder samt en lite biologisk gosse. Inga fler och familjen bereddes vara hemma båda två den första tiden. Ungefär som om de vore bioföräldrar. Så bebis kommer till en hemmiljö. Så dra inga skräckversioner om familjehem. Även om de tyvärr finns. Bebis som diskuteras här. Om den ens finns ska den definitivt till placering direkt efter förlossning. Att en som TS fundera på abort med en på håret luvsfuglugt foster är sanslöst vidrigt.