Anonym (Otydligt!) skrev 2025-10-26 16:06:33 följande:
Men vet du vad hon ansåg om ditt svar eller gissar du bara?
Du utgår ju ifrån att hon tog ditt ok som att hon tog det negativt, vet du det eller?
Varför tar du upp längden på sms? ingen här skriver att du ska skriva en novell,
utan bara att ok kan uppfattas olika av olika personer och att du när du nu frågar t ex kunde skrivit, Det går bra eller bara ett ord Absolut, det är inte så många fler bokstäver.
Du skriver att du inte ska göra anpassningar för andra bara för att många upplever att ok kan ha lite oklar betydelse men då är det väl likadant för henne, du anser ju att hon ska anpassa sig efter dig och självklart förstå ditt ok.
Tycker det är du som förstorar upp allt och reagerar utan att som det verkar veta vad hon tänkte om ditt ok. Det är ju du som verkar upprörd över att hon svarade att hon duschade hemma. Varför inte bara fråga henne, se vad hon svarar och sen kan du säga att ok betydde att det gick bra så vet hon nästa gång, hur svårt ska det vara?
Det är en person du inte känner jättebra ännu och då är det väl bra om man kan fråga varandra om något är oklart.
Om jag tror att en person missförstår mig vare sig det är en kvinna eller man eller om något är oklart frågar man väl och inte bara säger att jag har rätt och den andra är konstig som inte fattar.
Om det är en kvinna du vill ha en relation med så är det väl en enkel sak att ta reda på och inte bara hävda att hon reagerade fel.
Tycker du förstorar upp detta som är enkelt att ta reda på och enkelt att åtgärda.
Tycker att det borde framgå om man läser hela trådstarten att vi har haft just den dialog som du efterfrågar. Men det är möjligt att jag inte var tillräckligt utförlig när jag formulerade trådstarten. Sorry i så fall.