Inlägg från: Anonym (Linda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linda)

Kan man bo i en etta med barn?

Finns det ett riktigt kök eller har ni kokvrå?

Har ni riktigt kök med dörr att stänga kan ni vid behov används köket som möjlighet stt stänga in er och rädda nattsömnen . En hopfällbar gästsäng eller en liten smidig bäddsoffa/kökssoffa kan lösa både jobbiga nätter och behovet av egen tid.

• Anonym (Linda)
    Anonym (Vill ha råd) skrev 2025-10-26 20:57:17 följande:
    Käket är för litet för en sängplats, men vi har även dörr mellan hallen och själva rummet som man kan stänga och i hallen skulle man kunna få plats med att fälla ut en säng vid behov. Känns lite knasigt kanske att ligga och sova i hallen, men om det krisar kanske det kan vara en idé ändå!
    Jag tänker att ni nog måste vara aktiva på bostadsmarknaden samtidigt som ni försöker bli  gravida för blir situationen ohållbar med ert barn  måste ni  ju kunna flytta snarast.  Är situationen akut har ni inte tiden att köa på perfekt boende, vänta på lånelöfte  , sälja till rätt pris etc då måste ni kunna flytta inom någon/några månader  och i så fall mellanlanda i en tillfällig lösning..
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-27 12:55:46 följande:
    Fast jag tyckte jag läste att TS skrev att det finns ett sovrum i lägenheten.
    Det står klart och tydligt i TS att det är en etta.

Det var en annan som svarade till TS  som säger  dom bor i en tvåa . 
Svar på tråden Kan man bo i en etta med barn?