Anonym (Ensam i tvåsamhet) skrev 2025-10-27 08:45:49 följande:
Han är oengagerad
Jag känner att min kille inte uppskattar mig. Han väljer ofta gaming och mobil framför sällskap med mig. Han ger aldrig komplimanger och presenter är inget som ges förutom födelsedagar och jul. Går vi ut och äter ska självklart notan splittas. Han vill sällan göra något och är det något som ska hittas på är det jag som kommer med initiativ och förslag på aktiviteter.
Han är ointresserad av mitt liv och frågar nästan aldrig mig om min dag. Försöker jag berätta något märker jag att han är inte riktigt lyssnar. Har berättat om viktiga händelser men han har ingen aning om detta när jag återberättar. Jag själv försöker ställa frågor och visa intresse.
Det känns som han inte vill lägga energi och pengar på vårt förhållande. Har försökt att prata men han tar det som kritik.
Jag är i exakt samma situation. Jag och min sambo bor ihop men lever två separata liv. Han ger inga komplimanger, säger aldrig att han älskar mig om inte jag säger det först, han vill bara vara ute i garaget och fixa med sina bilar eller umgås med sina vänner, när jag tjatar om att gå ut på restaurang eller något för att umgås så får jag liksom KRYSTA och dra ur honom att vi ska ha ett samtal. Annars sitter vi helt tysta, eller att jag pratar men utan typ svar. Åker vi bil kan han dock ringa sina vänner och prata, men inte med mig.
Har flyttat 3 timmar från min familj och vänner för att leva med honom och ångrar mig så mycket. Är så ensam. I början pratade vi massor och han ansträngde sig för att umgås med mig och skapa tid för mig. Men så fort jag flyttade hit var det som att det bara försvann.
Jag vet inte om jag har några råd, vill bara att du ska veta att du inte är ensam! Jag har försökt hitta serier vi ska följa ihop, bestämma att vi ska ha dejt night en gång i veckan osv men inget funkar och ärligt känner jag också att varför ska det alltid ligga på oss? Varför är dem inte intresserade av att kämpa för relationen? Jag har Sagt till honom exakt hur jag känner men ändå inget.. vill man verkligen ha det så? Jag vill ha en partner som VILL umgås med mig..